در حال بارگذاری ...

جشنواره استانی تئاتر بومی مسجد سلیمان پایان یافت

نخستین جشنواره استانی تئاتر بومی مسجدسلیمان که از یکم دی ماه در سالن آمفی تئاتر شرکت نفت برگزارشده بود یکشنبه شب باانتخاب نفرات برتر به کار خود پایان داد.

ایرنا: نخستین جشنواره استانی تئاتر بومی مسجدسلیمان که از یکم دی ماه در سالن آمفی تئاتر شرکت نفت برگزارشده بود یکشنبه شب باانتخاب نفرات برتر به کار خود پایان داد.
دراین جشنواره هیات داوران در گروه موسیقی از گروه موسیقی نمایش کهشور ایذه به دلیل اجرای هماهنگ و در خدمت متن، تقدیر نمود.
در گروه بازیگری هیات داوران تندیس جشنواره، دیپلم افتخار را به همراه یک میلیون و ‪ ۵۰۰‬هزار ریال وجه نقد به نفر اول بازیگر زن بنام نصیبه افرا بازیگر مسجد سلیمانی به دلیل بازی مناسب و شناخت نقش،در نمایش عروسی خین تقدیم نمود.
در گروه بازیگران مرد نیز هیات داوران تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار را به همراه یک میلیون و ‪ ۵۰۰‬هزار ریال وجه نقد به محمد گله ملکی از شهرستان شوشتر به دلیل استفاده مناسب از بیان و بدن در نمایش کهرکرکمیت اهدا کرد.
امام جمعه مسجدسلیمان در آیین اختتامیه این جشنواره، هنرهای نمایشی تئاتر بومی را برای انسانها بخصوص نسل پرسشگر امروزی رهگشا دانست و گفت: در دنیای بحران زده امروز که تکنولوژی در حال پیشرفت است بیش از ‪ ۱۷‬میلیون سایت و دو میلیون سایت پورنوگرافی به اینترنت اضافه شده و همه در جهت بهره‌وری از فرهنگ‌های لجام گسیخته فعالیت می‌کنند.
حجت‌الاسلام "میراحمدرضا حاجتی" افزود: هنر تئاتر مسجدسلیمان از مسجد جامع نمره یک آغاز شد و با نمایش ماه محرم از گویش به نمایش نه تنها به زندگی روح داد بلکه نقش بسیار ارزنده‌ای در هویت اصلی عاشورا داشت.

دبیرنخستین جشنواره تئاتر بومی خوزستان نیز گفت: هنر تئاتر در مسیر اندیشه‌سازی رسالت بزرگی را برعهده دارد و هنرمند با ارایه خلاقیت‌های خود بر صحنه نمایش به ما می‌گوید که چگونه به مسیر خویش بازگردیم.

داریوش باقر فر افزود: توجه نکردن به تئاتر باعث رواج بی‌هویتی می‌شود و با تهاجم فرهنگی، ضد ارزش‌ها تبدیل به ارزش می‌شوند.

وی گفت: اگر در استان خوزستان هنر ارزشی تولید و به هنرمند بومی توجه کنیم جایی برای تهاجم فرهنگی نخواهد بود.

وی افزود: برای این جشنواره که به مدت سه روز برپا بود از ‪ ۳۲‬متن فرستاده شده در بخش بازبینی ‪ ۱۳‬متن پذیرفته و در مرحله انتخاب شش نمایش برای شرکت درمسابقه برگزیده شد.

وی در ادامه گفت: در کنار این جشنواره کلاس‌های آموزشی هنر در سه جلسه توسط هیات داوران برگزار و همچنین یک نمایشگاه کتاب‌های هنری جهت علاقمندان برپا گردید.