در حال بارگذاری ...

حسین پارسایی در جلسات انجمن تئاتر خیابانی شرکت می‌کند

منوچهر اکبرلو با اشاره به این‌که دو جلد کتاب توسط انجمن تئاتر خیابانی منتشر خواهد شد،تصریح کرد:این کتاب شامل دو بخش پایان‌نامه‌ و تدوین ۲۲ نشست پژوهشی است که تاکنون برگزار شده است که چاپ این دو کتاب می‌تواند به پیشرفت تئاتر خیابانی کمک کند.

اولین نشست مطبوعاتی انجمن تئاتر خیابانی خانه تئاتر، با حضور اعضای این انجمن و جمعی از خبرنگاران در خانه تئاتر برگزار شد.
به گزارش سایت ایران تئاتر، در ابتدای این نشست، کیومرث مرادی، مدیر روابط عمومی خانه تئاتر، ضمن خوش آمدگویی به خبرنگاران گفت:«روابط عمومی خانه تئاتر در جهت تعامل بین انجمن‌های خانه تئاتر و مطبوعات تصمیم گرفت که به طور منظم جلساتی را برای انجمن‌های خانه تئاتر ترتیب دهد تا مجموعه پرسش‌هایی که برای مطبوعات پیش می‌آید، به صورت جامع و کامل در این جلسات مطرح شود که این جلسه اولین نشست از سلسله نشست‌های خانه تئاتر است. شنبه هفته آینده دومین نشست برای انجمن بازیگران برگزار خواهد شد.
مدیر روابط عمومی خانه تئاتر در ادامه این مطلب افزود:«هدف از برگزاری این نشست مرور فعالیت‌های 45 روز گذشته و 45 روز آینده است که در حضور خبرنگاران انجام می‌شود. ما همواره معتقدیم که باید رابطه خوبی بین مطبوعات و انجمن‌های خانه تئاتر برقرار باشد به همین جهت برای اطلاع‌رسانی کامل این جلسات را ترتیب دادیم تا هر انجمن رویکردهای خود را ارائه دهد.»
در ادامه این جلسه ژوبین قازیانی عضو انجمن تئاتر خیابانی خانه تئاتر اظهار کرد:«مدت مدیدی بود که در فکر برگزاری این جلسات بودیم. انجمن ما احساس می‌کند که نسبت به سایر انجمن‌ها فعالیت بیشتری دارد چرا که انجمن‌های دیگر، بسیار تخصصی عمل می‌کنند در حالی که ما در تئاتر خیابانی در سه زمینه طرح، کارگردانی و بازیگری فعالیت داریم.»
این انجمن از زمان شکل گیری خود سعی کرده نسبت به تئاتر خیابانی با نگاه پژوهش عملی فعالیت کند و این در حالی است که عمر زیادی از آن در ایران نگذشته و برای این که بخواهیم تجربیات اشتباه گذشته را تکرار نکنیم، نشست‌های پژوهشی را در نظر گرفتیم تا علاقه‌مندان و فعالان در این عرصه کمتر دچار آزمون و خطا شوند.»
قازیانی اضافه کرد:«تاکنون در دوره‌های مختلف هیئت مدیره انجمن، بیش از 30 نشست پژوهشی داشته و از نظریات اساتیدی چون دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی، دکتر قطب‌الدین صادقی، دکتر محمود عزیزی، حمید سمندریان و ... استفاده کرده‌ایم و اکنون برای بهره‌برداری از آن و رسیدن به تئاتر خیابانی مطلوب در ایران می‌تواند موثر باشد.»
وی به حضور دانشجویان در جشنواره تئاتر خیابانی اشاره کرد و گفت:«ما مشتاق هستیم که از حضور دانشجویان و متون ایرانی استفاده کنیم و اعلام می‌کنیم که دانشجویان با معرفی خود می‌توانند فعالیت‌شان را آغاز کنند.»
وحید لک مسئول انجمن تئاتر خیابانی خانه تئاتر نیز در ادامه در خصوص برنامه‌های فصل زمستان این انجمن گفت:«از برنامه‌های فصل زمستان می‌توان به برگزاری کارگاه‌های تولید تئاتر خیابانی در مراکز فرهنگی اشاره کرد که با حضور اساتیدی که در نشست‌ها حضور داشته‌اند، برپا می‌شود.»
انجمن تئاتر خیابانی خانه تئاتر نشست‌های تخصصی خود را متوقف کرد چرا که تمام هزینه‌های آن را انجمن متقبل شده بود. به همین دلیل به این نتیجه رسیدیم که این نشست‌ها به صورت کارگاه‌های آموزشی برگزار ‌شود.
این کارگاه‌ها در خانه تئاتر و اداره تئاتر، تهران و در شهرستان‌های الیگودرز، تنکابن، بوشهر و اراک برگزار می‌شود.
لک خاطر نشان کرد:«طی صحبت‌های انجام شده به زودی آموزشگاه‌های آزاد تئاتر تهران، خانه هنرمندان و سازمان فرهگی هنری شهرداری نیز در این بخش با ما همکاری خواهند کرد.
لک در خصوص برگزاری جلسه هم‌اندیشی تئاتر خیابانی خانه تئاتر گفت:«پیش از این قرار بود که این جلسه چهارشنبه همین هفته برگزار شود اما طی صحبت‌هایی که با حسین پارسایی، مدیر اداره هنرهای نمایشی انجام دادیم قرار شد که ایشان در این جلسات حضور پیدا کنند، به همین دلیل زمان آن تغییر پیدا کرد که متعاقباً اعلام خواهد شد.
وی به چاپ دو جلد کتاب درباره تئاتر خیابانی اشاره کرد که چنان چه تا پایان سال اتفاق نیفتد در روز جهانی تئاتر منتشر خواهد شد.
وی تصریح کرد:«از دیگر فعالیت‌های جدید انجمن تئاتر خیابانی می‌توان به راه‌اندازی بخش موسیقی تئاتر خیابانی اشاره کرد که طی دو هفته آینده اعلام خواهد شد. همچنین به زودی سایت این انجمن راه اندازی می‌شود و اعضا و علاقه‌مندان می‌توانند از آن استفاده کنند.
لک در پاسخ به خبرنگار سایت ایران تئاتر مبنی بر این که در این بخش از کدام هنرمندان عرصه موسیقی استفاده می‌شود گفت:«به دلیل این که تاکنون هیچ گونه توجهی به بخش موسیقی تئاتر خیابانی نشده، انجمن تئاتر خیابانی تصمیم گرفت با راه‌اندازی این بخش از هنرمندان عرصه موسیقی که در تئاتر فعالیت کرده‌اند، استفاده کند، در حال حاضر نیز مشغول رایزنی با برخی از این هنرمندان هستیم و به محض رسیدن به نتیجه مطلوب، اسامی آن‌ها اعلام خواهد شد.»
منوچهر اکبرلو نیز در خصوص مطالب دو جلد کتابی که قرار است توسط این انجمن به چاپ برسد به خبرنگار سایت ایران تئاتر گفت:«این کتاب شامل دو بخش پایان‌نامه‌ها و تدوین 22 نشست پژوهشی است که تاکنون برگزار شده است.
چاپ این دو کتاب می‌تواند به پیشرفت تئاتر خیابانی کمک کند و این امری ضروری است چرا که تئاتر خیابانی می‌تواند به بومی شدن این هنر بسیار کمک کند.»
در ادامه لیلا جواهری درباره فعالیت‌های کمیته رفاه این انجمن گفت:«یکی از ارکان‌ اصلی در خانه تئاتر، ایجاد کمیته مسکن است که انجمن تاکنون که 120 عضو داشته،10 تن را بع این کمیته معرفی کرده است و چنان چه فردی تمایل به عضویت داشته باشد، طی اطلاعیه بعدی می‌تواند به عضویت کمیته رفاه درآید. تاکنون نیز از سوی کمیته مسکن، رایزنی‌هایی با سعیدی‌کیا وزیر مسکن صورت گرفته و پردیس، دهکده المپیک و مهرشهر کرج مورد نظر قرار گرفته‌اند تا طی توافق، یکی از این سه محل انتخاب شوند و تا پایان سال جاری زمین‌ها خریداری شوند. و به این ترتیب طی پنج سال آینده اعضای صاحب خانه خواهند شد.»