در حال بارگذاری ...

با عزت الله انتظامی گفت‌وگو کنید

عزت‌الله انتظامی بازیگر نام آشنای تئاتر و تلویزیون و سینما ساعت ۱۰و نیم صبح روز پنج‌شنبه ۸ دی مهمان سایت خبری خانه‌ی هنرمندان ایران است.

خانه هنرمندان: عزت‌الله انتظامی بازیگر نام آشنای تئاتر و تلویزیون و سینما ساعت 10و نیم صبح روز پنج‌شنبه 8 دی به دعوت سایت خبری خانه‌ی هنرمندان ایران میهمان ما هستند ؛ به صرف گفت‌و‌گویی صمیمانه. شما می توانید سوال‌ها‌یتان را این‌جا مطرح کنید تا ما به نیابت از شما بپرسیم.

محض اطلاع که ایشان از وقتی مرحوم عبدالحسین نوشین (بنیادگذار تئاتر نوین ایران) «پیس» روی صحنه می‌ بردند بازی کرده است و حالا هم که به اجرای صحنه‌ای «نمایش» می‌گوییم و به پیس «نمایشنامه» هنوز نقش‌آفرینی می‌کنند.
وقتی کارگردان‌های سینما را «رژیسور» یا «رژیستور» می‌گفتند آرتیست بوده و در نقش شاه و گدا ظاهر شده تا امروز که به کارگردان‌ها می گوییم «سینماگر» و «فیلمساز» و به آرتیست و آکتور، بازیگر!
آن وقت که آنونسی نبود و آگهی را «اعلان» می‌خواندند، چهره‌اش بر پوستر‌های تبلیغات فیلم نقش بسته و حالا هم روی «بیلبورد‌های تبلیغاتی» به عابران و سواران نگاه می‌کند. بماند که آن‌وقت در لاله‌زار و امروز در اتوبان همت.
ناصرالدین شاه «ناصرالدین شاه آکتور سینما» و «کمال‌الملک» بوده، خان مظفر هزار دستان و مش حسن فیلم گاو نیز ایضاً.
بیهوده است به شما بگوییم او در چه فیلم‌ها وتئاتر‌هایی حضور داشته اما از این فقره ناگفته نمی‌گذریم که درباره او تا به حال دو کتاب خوب چاپ شده به نام‌های «آقای بازیگر» و «جادوی صحنه».
جادوی صحنه گفت وگوی خانم «اعظم کیان‌افراز» است با استاد و آقای بازیگر را هم جناب هوشنگ گلمکانی تهیه کرده‌اند. کتاب اول را نشر افراز و دومی را نشر روزنه کار به بازار کتاب فرستاده است. اگر خواستید به این دو کتاب مراجعه کنید تا سوال‌هایتان احیانا تکراری نباشد.