در حال بارگذاری ...

فراخوان همایش پژوهشی تئاتر مقاومت اعلام شد

محورهای این همایش، نمایشنامه‌ دفاع مقدس و نمایشنامه جنگ در جهان است و در هر یک از محورها، نمایشنامه از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است.

سومین همایش پژوهشی تئاتر مقاومت اول خرداد ماه در تالار شهید آوینی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
به گزارش سایت ایران تئاتر، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، با توجه به نیاز جامعه نمایشی به بررسی روشمند تئاتر مقاومت، با همکاری گروه آموزشی هنرهای نمایشی دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، سومین همایش پژوهش تئاتر مقاومت را با محوریت”نمایشنامه” برگزار می‌کند. به همین منظور طی این فراخوان از تمام پژوهشگران، مدرسان، هنرمندان و علاقه‌مندان برای حضور در این همایش دعوت به عمل آمده است. این همایش به منظور بررسی وضعیت موجود نمایشنامه‌های دفاع مقدس، ارائه راهکار برای بهبود نمایشنامه‌های دفاع مقدس و بررسی بازتاب جنگ در ادبیات نمایشی دیگر فرهنگ‌ها برگزار می‌شود.
محورهای این همایش، نمایشنامه‌ دفاع مقدس و نمایشنامه جنگ در جهان است و در هر یک از محورها، نمایشنامه از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است.
گفتنی است شرایط پذیرش مقالات این همایش به قرار زیر است:«مقالاتی که گرایش پژوهشی داشته باشد، موضوع مقالات در یکی از جنبه‌های محورهای دوگانه باشد، هدف مقالات منطبق با یکی از اهداف سه گانه باشد، همین طور مقالات ارسالی، قبلاً به مراکز دیگری ارسال نشده باشد.
لازم به ذکر است از 10 دی تا 10 بهمن خلاصه مقالات دریافت می‌شود و 20 بهمن ماه خلاصه مقالات پذیرفته شده اعلام می‌شود. اول اسفند تا 28 اسفند ماه نیز اصل مقالات دریافت خواهد شد.
برگزاری میزگردتخصصی و برگزای نمایشگاه تخصصی از دیگر برنامه‌های این همایش هستند.