در حال بارگذاری ...

حمایت از تئاتر به نفع کل کشور است

رسول صدیقی بنابی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که حمایت از هنرمندانی که در عرصه تئاتر فعالیت می‌کنند باعث رشد هنر در همه عرصه‌ها می‌شود،گفت:قطعاً تئاتر در زمینه‌ اقتصادی می‌تواند پاسخ‌گو باشد. اگر تئاتر خوب داشته باشیم علاوه بر بحث اشتغال هنرمندان، درآمدزا نیز می‌تواند باشد. باید سرمایه‌گذاری مناسبی روی آن صورت گیرد اما در نهایت می‌تواند توجیه اقتصادی داشته باشد.

تئاتر زیربنای دیگر هنرهاست و رسیدگی به آن در گسترش فرهنگ و هنر موثر است.
رسول صدیقی بنابی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، درباره لزوم توجه به افزایش اعتبار تئاتر با بیان مطلب بالا گفت:«حمایت از هنرمندانی که در عرصه تئاتر فعالیت می‌کنند باعث رشد هنر در همه عرصه‌ها می‌شود.»
نماینده سه دوره اخیر مجلس از بناب درباره توجه ویژه مجلس به فرهنگ و هنر یادآوری کرد:«در دوره‌های مختلف مجلس نیز شاهد بوده‌ام که نمایندگان توجه خاصی به مقوله فرهنگ و هنر داشته‌اند.»
وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان بناب گفت:«در حوزه انتخابی خودم توجه مسئولان را به فرهنگ و هنر دیده‌ام. به طور مستمر سعی کرده‌ایم سالن‌هایی را ویژه فعالیت‌های نمایشی برای جوانان فعال در عرصه تئاتر فراهم کنیم.»
وی تاکید کرد:«امکانات موجود تئاتر در حال حاضر جوابگوی پتانسیل جوانان ما نیست. با اطلاعاتی که از حوزه خود دارم می‌دانم که چه پتانسیل عظیمی در بین جوانان برای فعالیت هنری وجود دارد.»
وی با بیان این مطلب که حمایت از تئاتر به نفع کل کشور است گفت:«تئاتر یک زبان بسیار خوب برای بیان مفاهیمی است که کلام و نوشتار از بیان آن عاجز است.»
صدیقی‌بنابی توجه به اشتغال‌زایی تئاتر و جذب منابع مالی حوزه اشتغال‌زایی را پراهمیت دانست و تاکید کرد:«قطعاً تئاتر در زمینه‌ اقتصادی می‌تواند پاسخ‌گو باشد. اگر تئاتر خوب داشته باشیم علاوه بر بحث اشتغال هنرمندان، درآمدزا نیز می‌تواند باشد. باید سرمایه‌گذاری مناسبی روی آن صورت گیرد اما در نهایت می‌تواند توجیه اقتصادی داشته باشد.»
وی در پایان با تاکید بر این که دانشجویان و جوانان ما علاقه‌ خاصی به فعالیت تئاتری دارند و از تئاتر استقبال می‌کنند گفت:«تاکنون در شهرستان بناب یک سالن 150 نفره و یک سالن 250 نفره ساخته‌ایم و اینک در حال ساخت یک مجتمع فرهنگی هنری با ظرفیت 500 تن هستیم که سالن آن برای اجرای تئاتر طراحی شده است. با این حال سرمایه‌گذاری بیشتری در این خصوص نیاز است.»