در حال بارگذاری ...

دکتر محمدرضا خاکی:خانواده تئاتر منتظر تصمیم گیری دولت در زمینه بودجه تئاتر است

دکتر محمدرضا خاکی از صاحب‌نظران و کارشناسان تئاتر کشور درباره بحث افزایش بودجه تئاتر با تاکید بر لزوم فعالیت مستمر و متداوم گروه‌های نمایشی و فعالان تئاتر اظهار امیدواری کرد با اهتمام هیأت دولت و وزیران به ویژه با اعمال وسعت نظر متولیان حوزه فرهنگ و هنر در خصوص افزایش بودجه و اعتبار تئاتر کشور شرایط فعالیت در این رشته روز به روز بهتر شود و امکانات و بودجه در اختیار گروه‌های تئاتری کشور قرار گیرد و فضای تازه گسترش پیدا کند.

هیأت دولت در تقسیم اعتبارات و برنامه‌ریزی بودجه، توجه اساسی به بودجه تئاتر کشور نشان دهد.
به گزارش سایت ایران تئاتر،دکتر محمدرضا خاکی از صاحب‌نظران و کارشناسان تئاتر کشور در آستانه برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در گفت‌وگو با روابط عمومی جشنواره با بیان این مطلب افزود: خانواده تئاتر منتظر و چشم‌ انتظار تصمیم گیری دولت در خصوص افزایش بودجه تئاتر کشور است.
وی ادامه داد: امیدواریم با افزایش بودجه و بهره‌گیری از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه موجود بتوان شاهد رشد و گسترش و تأثیرگذاری گسترده هنر نمایش در کشور باشیم.
به گفته وی یکی از مشکلات عمده تئاتر این است که در تهران همه چیز در مجموعه تئاتر شهر خلاصه شده است.
این صاحب‌نظر تئاتر کشو با بیان اینکه در صوت ترمیم ساختار بودجه تئاتر می‌توان با ایجاد فضاهای جدید به توسعه این هنر مردمی بپردازیم خاطر نشان ساخت: می‌توان حتی از مکان‌ها و جاهای اجاره‌یی استفاده کرد و یا سالن‌های کوچک تئاتر تاسیس نمود تا گروههای تئاتری ضمن استقرار در آن مکانها به فعالیت‌ها و خلاقیت‌هایشان بپردازند.
وی با اشاره به وجود کارگاههای نمایش در سالهای پیشین در ایران اظهار داشت: در دوره‌های گذشته به یاد داریم که در یک خانه با معماری خیلی معمولی حدود چهار گروه نمایشی به طور ثابت و مستمر کار می‌کردند.
از دیدگاه این استاد دانشگاه اجرای نمایش‌های قوی و غنی باعث جذب مخاطب و گسترش دامنه‌ تماشاگران می‌شود.
دکتر خاکی در خصوص جشنواره تئاتر فجر خاطر نشان کرد:«لازم است برای دستیابی به ساختاری منسجم و متکامل در خصوص برگزاری جشنواره یک سیاست جامع در این زمینه تدوین شود و بدیهی است وجود یک سیاست جامع و پایدار می‌تواند به جشنواره و رشد و ارتقای آن کمک نماید.
دکتر محمدرضا خاکی در پایان با تاکید بر لزوم فعالیت مستمر و متداوم گروه‌های نمایشی و فعالان تئاتر اظهار امیدواری کرد با اهتمام هیأت دولت و وزیران به ویژه با اعمال وسعت نظر متولیان حوزه فرهنگ و هنر در خصوص افزایش بودجه و اعتبار تئاتر کشور شرایط فعالیت در این رشته روز به روز بهتر شود و امکانات و بودجه در اختیار گروه‌های تئاتری کشور قرار گیرد و فضای تازه گسترش پیدا کند.
گفتنی است بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 30 دی تا 9 بهمن در تهران برگزار می‌شود.