در حال بارگذاری ...

فرهاد آئیش: پیکر نیمه جان تئاتر کشور منتظر تصمیم دولتمردان و بودجه‌ریزان کشور است

فرهاد آئیش با اشاره به این‌که ظرفیت محدود سالن‌های نمایش از جمله مشکلات اساسی تئاتر کشور است که گسترش و توسعه آن منوط به توجه متولیان امر در افزایش بودجه و اعتبار عمرانی در این زمینه است خاطرنشان کرد:مدیران تئاتر همسو با هنرمندان کشور باید همراه و همدل شوند تا فضایی فراهم آید و به بودجه که نیاز مبرم و اجتناب ناپذیر تئاتر است دست یابند.

دولت محترم در برنامه‌ریزی و تصمیمات اعتباری خانواده تئاتر کشور را مأیوس نسازد و با تزریق بودجه و افزایش اعتبارات حوزه تئاتر روح و جان تازه و مضاعفی بر پیکره نیمه جان تئاتر بدهد.
فرهاد آئیش از کارگردانان و فعالان جدی حوزه تئاتر کشور در آستانه برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان این مطلب افزود:«مدیران تئاتر همسو با هنرمندان کشور باید همراه و همدل شوند تا فضایی فراهم آید و به بودجه که نیاز مبرم و اجتناب ناپذیر تئاتر است دست یابند.»
وی ادامه داد:«ظرفیت محدود سالن‌های نمایش از جمله مشکلات اساسی تئاتر کشور است که گسترش و توسعه آن منوط به توجه متولیان امر در افزایش بودجه و اعتبار عمرانی در این زمینه است.
این کارشناس با اشاره به مشکل جذب مخاطب برای تئاتر در کشور یادآور شد:«باید باور کنیم که به زور نمی‌توان مردم را به سالن‌های نمایش کشاند و معضل مخاطب مختص کشور ما نیست بلکه در سایر کشورها و جوامع صاحب نام تئاتر هم وجود دارد.
وی با اشاره به لزوم ثبات در برنامه‌ریزی‌های مربوط به جشنواره تئاتر فجر یادآور شد:«متاسفانه، این جشنواره هر بار با تغییر مدیریت‌ها، دستخوش نوساناتی می‌شود و نمی‌توان ارزیابی دقیقی از جایگاه و میزان تاثیرات آن ارائه داد.
فرهاد آئیش در خصوص وضعیت کلی تئاتر و چشم‌انداز آینده آن در ایران تصریح کرد:«از نظر تاریخی به شدت آینده تئاتر را در ایران مثبت می‌بینم و نسبت به آتیه آن خوش بین هستم به خصوص نسبت به نسل بعدی تئاتر ایران.»
گفتنی است بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 30 دی تا 9 بهمن در تهران برگزار می‌شود.