در حال بارگذاری ...

دولت باید بودجه تئاتر را افزایش دهد

دولت باید با فراهم کردن امکانات برای روی صحنه بردن نمایش، فضایی را ایجاد کند تا هنرمند با شادی روح نقش خود را در رابطه با آن چه به آن ایمان دارد ایفا کند.به شخصه دوست دارم ارزش هنرمندان در زمینه فعالیت‌ هنری‌شان پاس داشته شود.

در تمام تحولات بزرگ تاریخ، توانایی تاثیر هنرمندان بر افکار عمومی مشهود و قابل تمجید است.
هاشم حجازی‌فر، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، درباره لزوم افزایش بودجه فرهنگ و هنر به ویژه تئاتر با بیان این مطلب گفت:«دولت باید با فراهم کردن امکانات برای روی صحنه بردن نمایش، فضایی را ایجاد کند تا هنرمند با شادی روح نقش خود را در رابطه با آن چه به آن ایمان دارد ایفا کند.»
وی ادامه داد:«نقش هنرمندان در طول تاریخ و در جهات مختلف قابل تمجید است. در تمام تحولات فرهنگی، هنری و اجتماعی، حتی در زمان تغییر دولت‌ها نقش رافائل‌ها و آنجلوها در جهت بخشی به افکار عمومی موثر بوده است. به شخصه دوست دارم ارزش هنرمندان در زمینه فعالیت‌ هنری‌شان پاس داشته شود.»
وی با یادآوری اهمیت نظر دولت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر افزایش بودجه تئاتر گفت:«راه دیگر این است که این مسئله به صورت یک طرح در مجلس مطرح شود تا با جابه‌جایی اعتبارها سهم بیشتری برای تئاتر به طور خاص در نظر گرفته شود.»
وی با یادآوری افزایش 600 میلیارد تومانی اعتبار بخش تربیت بدنی در سال گذشته به وسیله مجلس گفت:«در صورتی این راه به نتیجه خواهد رسید که مجلس آمادگی داشته باشد و این منوط به رایزنی هنرمندان، مسئولان وزارت ارشاد با نمایندگان است. البته وزارت ارشاد باید در مجلس این مبحث را توجیح کند.»
وی هرگونه بررسی اشتغالزایی تئاتر را مثبت ارزیابی کرده و گفت:«در هر زمینه‌ای که اشتغال‌زایی نقش خود را ایفا کند، به سزا است. در بخش مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر صدها میلیون سرمایه گذاشته می‌شود که اگر قسمتی از آن صرف هنر و اشتغال‌زایی آن شود، بسیاری از این معضلات اجتماعی برطرف می‌شود.»