در حال بارگذاری ...

پل ارتباطی با بخشی از جامعه/ یادداشت سپیده محمدیان نویسنده نمایش «جمع کوچک فراموشی»

سپیده محمدیان یکی از نویسندگان نمایشنامه «جمع کوچک فراموشی»  به کارگردانی هادی سروری است که از ۲۳ آذر، به مدت ۱۰ روز، ساعت ۱۶:۳۰ در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

به گزارش سایت ایران تئا‌تر، این نمایشنامه براساس زندگی واقعی چند نفر معلول جسمی و حسی است که همزمان با روز جهانی معلولان آماده اجرا می‌شود.

محمدیان که پیش از این رمان «چهلم» و «روایت حوا و خوشه گندم» از او به چاپ رسیده، در باره اولین تجربه‌اش در تئا‌تر نوشته است:

 «اولین تجربه نگارش نمایشنامه براى من به همراهى هادی سرورى، با انگیزه کار براى جامعه معلولین، تنها طى یک مسیر کاری نبود. جریانى بود که از آن بسیار آموختم. آشنایی با فضاى تئا‌تر، به منزله رشد جهان معرفتى نویسنده درحوزه فضاسازی و شخصیت است. درست مثل این‌که شخصیت‌هایی که سابقاً در قالب رمان پرداخت می‌کرده است، اکنون از شکل انتزاعى خارج و به شکل باورپذیرترى از نو ساخته می‌شوند. معتقدم که یک نویسنده با توسعه حوزه هاى نگارش، قادربه ساخت و پرداخت بهتری خواهد بود. تئا‌تر «جمع کوچک فراموشی»، تلاشی در راستای نشان دادن شیوه تعامل و ارتباط عاطفی اجتماعى و حتی کاری جمعیت معلولین با دیگرانیست که‌ ای بسا هیچ تصوری از جهان درونی این جمع کوچک ندارند. امیدوارم که روایت ما در حکم پلی ارتباطی باشد میان ما و جمع کوچک فراموشی.»