در حال بارگذاری ...

بیست‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر روز جمعه در تهران آغاز می‌شود

مسئول کمیته مراسم افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر درباره چگونگی برگزاری این مراسم گفت:این راهپیمایی از ساعت ۱۵ تا ۳۰/۱۶ به طول می‌انجامد و سپس، با اجتماع همه گروهها و هنرمندان و مردم در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر، مراسم رسمی افتتاحیه با تلاوت قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران و با پیام رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز می‌شود.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ساعت 15 روز جمعه با شعار ”تئاتر برای همه“ با پیام دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر تهران افتتاح می‌شود. همچنین در این مراسم پیام محمدحسین صفارهرندی خطاب به هنرمندان و اصحاب تئاتر کشور قرائت می‌شود.
به گزارش سایت ایران تئاتر از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، مراسم افتتاحیه جشنواره بیست‌وچهارم در چشم اندازی متفاوت و با برنامه‌ها و فضاسازی‌های متنوع در حضور صدها تن از هنرمندان، نویسندگان، کارشناسان، صاحب‌نظران، مدیران و مسئولان و فعالان گونه‌ها و گروههای مختلف تئاتر کشور روز جمعه 30 دیماه جاری رأس ساعت 15 از میدان انقلاب آغاز می‌شود.
محمود فرهنگ مسئول کمیته مراسم افتتاحیه جشنواره با اعلام این خبر افزود: مراسم افتتاحیه شامل دو بخش می‌شود. در بخش اول هنرمندان گونه‌‌های مختلف نمایشی و فعالان در حوزه‌های تئاتر خیابانی، تعزیه، نمایش‌های مذهبی، پرده خوانی، عروسک‌گردان‌‌ها و هنرمندان صحنه همراه گروه موزیک نیروی هوایی و موتور سواران ستاد کل نیروهای مسلح از میدان انقلاب تا ولی‌عصر حرکت می‌کنند و برنامه‌های مختلف با جلوه‌های بصری جذابی را به نمایش می‌گذارند.
وی ادامه داد: این راهپیمایی از ساعت 15 تا 30/16 به طول می‌انجامد و سپس، با اجتماع همه گروهها و هنرمندان و مردم در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر، مراسم رسمی افتتاحیه با تلاوت قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران و با پیام رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز می‌شود.
مسئول کمیته مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خاطر نشان کرد: سپس با ارائه گزارش و خیر مقدم گویی حسین مسافرآستانه دبیر جشنواره تئاتر فجر، به هنرمندان و حاضران بیست‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر آغاز به کار می‌کند. با پایان مراسم افتتاحیه، زنگ آغاز به کار گروه‌های نمایش خیابانی و صحنه‌ای نواخته خواهد شد .
لازم به ذکر است بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور 87 گروه نمایش شامل 15 نمایش خارجی، 12 نمایش شهرستانها، 19 نمایش منتخب تولیدات 84، 6 نمایش تولیدی جدید، 25 نمایش خیابانی، 4 نمایش تجربی و 6 نمایش پایان نامه‌های برتر دانشکده‌های هنر به همراه دهها برنامه متنوع شامل بزرگداشت برتولت برشت، بر پایی ورک شاپ‌ها و کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی، جلسات سخنرانی، برپایی نمایشگاه پوستر و کتاب و پخش فیلم‌های مرتبط با برشت، میزگردها، گفتگوهای هنرمندان و برنامه‌‌سازی تلویزیونی و رادیویی از 30 دی تا 9 بهمن در تهران بر پا خواهد بود.