در حال بارگذاری ...

جشنواره امسال مجموعه‌ای از قوی‌ترین آثار نمایشی است

حضور دو بخش نمایش‌های خیابانی و پایان‌نامه‌های دانشجویی ایده خوبی است چرا که جوانان و دانشجویان در حقیقت پا در رکاب هستند ./ نمی‌دانم چرا پس از اجرای یک اثر ‌نمایشی اغراق‌هایی صورت می‌گیرد که انسان احساس نادانی می‌کند و به اطلاعات و معلومات تئاتری خود شک می‌کند. متاسفانه ما از کاه کوه می‌سازیم و من با این روش به هیچ عنوان موافق نیستم./متاسفانه با رویه فعلی مشاهده می‌شود که ما تنها قصد داریم از ابتدای راه چارچوب‌ها را بشکنیم.

جعفر والی بازیگر پیش‌کسوت سال‌های طلایی تئاتر در حاشیه جشنواره تئاتر فجر در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، گفت:«حضور دو بخش نمایش‌های خیابانی و پایان‌نامه‌های دانشجویی ایده خوبی است چرا که جوانان و دانشجویان در حقیقت پا در رکاب هستند و باید به آن‌ها میدان داد. اما اگر این حرکت‌ها در دانشگاه‌ها نیز صورت گیرد و به صورت ورک شاپ و با بلیط نازل و یا رایگان عرضه شود می‌تواند بسیار مفید باشد چرا که این گونه حرکت‌ها بدون این که نیازمند بودجه‌های کلان باشد می‌تواند موثر واقع شود.»
والی با اشاره به حضور نمایش‌هایی که از آثار مطرح اقتباس کرده‌اند اظهار کرد:«من تعجب می‌کنم که چرا این گونه اقتباسات صورت می‌گیرد چرا که بهتر است اصل اثر اجرا شود. هر چند که باید متذکر شوم در برخی مواقع از اصل اثر می‌گذریم تا به فراتر از آن دست یابیم، چرا که گاه در چارچوب فعالیت خود به مرحله‌ای از رشد دست می‌یابیم که احساس می‌کنیم باید برای پیشرفت، چارچوب را بشکنیم. این در حالی است که متاسفانه با رویه فعلی مشاهده می‌شود که ما تنها قصد داریم از ابتدای راه چارچوب‌ها را بشکنیم.»
وی با انتقاد از اظهارنظرهایی که در مورد نمایش‌های جشنواره صورت می‌گیرد، گفت:«نمی‌دانم چرا پس از اجرای یک اثر ‌نمایشی اغراق‌هایی صورت می‌گیرد که انسان احساس نادانی می‌کند و به اطلاعات و معلومات تئاتری خود شک می‌کند. متاسفانه ما از کاه کوه می‌سازیم و من با این روش به هیچ عنوان موافق نیستم.»