در حال بارگذاری ...

فراخوان چهارمین جشنواره تئا‌تر شهر

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای برگزاری چهارمین دوره جشنواره تئا‌تر شهر، فراخوان داد. 

به گزارش سایت ایران تئا‌تر، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با هدف توجه به فعالیت‌ها و حمایت از گروه‌های نمایش جوان شهر تهران، چهارمین جشنواره تئا‌تر شهر را با محوریت موضوعات مربوط به زندگی شهر و شهروندی و تعالی سبک زندگی و تقویت هویت اسلامی و ایرانی در شهریور‌ ماه ۱۳۹۴ برگزار می‌‌کند. 
 
چهارمین دوره این جشنواره در شش بخش تئا‌تر صحنه‌ای، خیابانی، باران، کودک و نوجوان، مسابقه نمایشنامه خوانی و نمایشنامه نویسی و مدرسه تئا‌تر برگزار می‌شود. 
 
با گذشت سه دوره از جشنواره که حمایت از فعالیت گروه‌های جوان و آثار نمایشی با مضامین اخلاق و رفتار شهروندی، هویت دینی و ملی و انقلاب اسلامی، بهره‌گیری از ظرفیت مراکز فرهنگی و هنری شهر تهران و ارتقاء فعالیت‌های نمایشی مراکز فرهنگی و هنری، ایجاد زمینه حضور و استفادهٔ بهتر و بیشتر از تجربه و دانش هنرمندان، کار‌شناسان و گروه‌های فعال تئاتری را به عنوان اهداف اصلی خود به ثبت رسانده، چهارمین جشنواره تئا‌تر شهر بخش تازه خود را با عنوان مدرسه تئا‌تر معرفی کرده است. 
 
در این بخش، برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط استادان شناخته‌شدهٔ تئا‌تر قرار دارد که در فصل تابستان در سه موضوع بازیگری، کارگردانی و عکاسی تئا‌تر برپا می‌شوند. 
 
مطابق فراخوان، گروه‌های متقاضی تا ۱۵ خردادماه فرصت دارند طرح‌ها و نمایشنامه‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه ارسال کنند. 
 
گروه‌ها و هنرمندان شهر تهران و اعضای کانون‌های نمایش فرهنگسرا‌ها، خانه‌های فرهنگ و محلات شهر تهران می‌توانند با توجه به اهداف و موضوعات جشنواره (حقوق و اخلاق شهروندی، هویت اسلامی و ایرانی در شهر تهران، نشاط و امید در زندگی شهروندان) در این رویداد هنری مشارکت کنند. 
 
متن کامل این فراخوان به صورت فایل Pdf ضمیمه شده است.