در حال بارگذاری ...

بازیگران نمایشنامه‌خوانی «باغ آلبالو» معرفی شدند

اسامی بازیگران نمایشنامه‌خوانی «باغ آلبالو» به نویسندگی آنتون چخوف و کارگردانی روح‌الله جعفری اعلام شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، این اجرا که بخشی از رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه گیتی بشمار می‌رود، در حمایت از هنرمندان بیمار و به همت عالی، دوشنبه 28 مردادماه، ساعت 21 در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر برگزار می‌شود.

وحید آقاپور، فروغ قجابگلو، حسین جمالی، آذین رئوف، نسیم ادبی، سارا الله‌یاری، کاظم هژیرآزاد، بهاره رهنما، علیرضا مدنی، کهبد تاراج، یعقوب صباحی، فریدون محرابی، هیراد محمدی نقش خوانان این اجرا هستند.

روح‌الله جعفری کارگردان این نمایش در مورد اهمیت نمایشنامه «باغ آلبالو» می‌گوید: «در این اثر ساختار زبان به لحاظ دراماتیک به جنس زبان محاوره نزدیک است؛ یعنی این متن به لحاظ ساختار نگارش و جنس زبان با اثری چون «آنتیگونه» که در آن اصول و قواعد نگارش مکتب کلاسیسیزم لحاظ شده، کاملا تفاوت دارد، بنابراین برای مخاطبی که این آثار را می‌بیند به خودی خود این جذابیت می‌تواند نقطه‌ای برای دنبال و رصد کردن این آثار در رپرتوار باشد.»

گفتنی است، در رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه گیتی، که از 26 مرداد تا دوم شهریورماه برگزار می‌شود، نمایشنامه‌های «آنتیگونه»، «مکبث»، «باغ آلبالو»، «عروسی خون»، «شازده کوچولو»، «عنکبوتی در زخم» و «آخرین گودو» در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر خوانش می‌شود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست

در عرصه تئاتر، ‎ابراهیم پشت‌کوهی نامی شناخته‌شده و کنجکاوی‌برانگیز است؛ کارگردانی از دیار جنوب که علاوه بر هواداران نمایش‌های بومی و جنوبی، موفق شده با خلق سبک خاص خود در تئاتر خیل گسترده‌ای از تماشاگران پایتخت‌نشین را به نمایش‌های خود علاقه‌مند کند. او پس از ...

|

آیین نکوداشت زنده‌یاد جعفر والی برگزار شد

در ستایش کسی که صحنه برایش مقدس بود
آیین نکوداشت زنده‌یاد جعفر والی برگزار شد

در ستایش کسی که صحنه برایش مقدس بود

ایرج راد در آیین نکوداشت هنرمند فقید جعفر والی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون گفت زنده‌یاد والی در تمام زمینه‌ها عاشق تئاتر بود و همه نیز او را دوست داشتند. او فعالیت‌های زیادی را به انجام رساند و خصوصیات بسیار خاصی داشت که ازجمله آن‌ها ریزبینی، دقت، ...

|