در حال بارگذاری ...

مجله نمایش ویژه مردادماه منتشر شد

تازه‌ترین شماره مجله نمایش با نگاه ویژه «جایگاه نقد و نقدپذیری در تئاتر» به چاپ رسید.

به گزارش سایت ایران تئاتر، علاقمندان در حوزه تئاتر در این شماره می‌توانند مقالاتی از محمد ابراهیمیان با عنوان «نقد تئاتر از کجا و چگونه آغاز شد»، مجید کیانیان با عنوان «چالش نقد دیالکتیک در تئاتر ایران»، بابک معماری با عنوان مقاله «نقد تئاتر چیست و جنبه‌های نظری وعملی آن کدام است؟»، ماریا هلنا سرودیو با عنوان  «عاشق دزد، همسر او و عاشق» و امیلی هاردی با عنوان «آینده نقد تئاتر» را  در این شماره بخوانند.

در بخش دیگر از نگاه ویژه این شماره گفت‌وگوهایی با بهرام جلالی‌پور، رحمت امینی و افشین خورشیدباختری به همراه یک میزگرد با حضور محمد ابراهیمیان، منوچهر اکبرلو، حسین پارسایی و مسعود موسوی منتشر شده است.

مجله نمایش در این شماره به سراغ برخی از نمایش‌های روی صحنه از جمله «ولنتاین» به کارگردانی منیژه محامدی، «زبان اصلی» به کارگردانی رسول کاهانی، «سه جلسه تراپی» به کارگردانی افسانه ماهیان و نمایش «سنجاب شنگول و منگول» به کارگردانی رضا آشفته رفته و آنها را مورد نقد و بررسی قرار داده است.

در بخش دیگر از مجله مقالاتی با عنوان «نحوه ارتباط جوآن آکالایتیس با بازیگران در روند تمرین‌های عملی» به قلم  سیدحسن حسینی‌نژاد و «نقدی کلی بر ترجمه نمایشنامه‌ها به زبان فارسی» به قلم محمدحسین جدیدی‌نژاد آورده شده است.

در بخش گستره تئاتر جهان این شماره از مجله نمایش به تئاتر کشور نیجریه پرداخت شده است و مقالاتی از پاملا آرنولد اودوکا با عنوان «پدیده تحلیل تدریجی» و «تئاتر در نیجریه» از ا-اوگوبنا و گفتگویی از پرفسور سانی اودودو /جیمو راساکی و مقاله دیگری با عنوان «قبول کردن دیدگاه متمایز برای رسیدن به توسعه پایدار» از آدسینا آد گبایت برای مخاطبان به چاپ رسیده است.

در ادامه نکوداشت استاد بزرگ و فرهیخته بهروز غریب پور هنرمند همیشه عاشق، را به همراه گفت‌وگویی با ایشان همراه با دست نوشته‌ای از این استاد بزرگ را در این شماره بخوانید.

نقد دراماتورژی، تحلیل نمایشنامه و...از دیگر بخش‌های مجله نمایش است.

شماره 191مجله نمایش، ویژه مردادماه، به مدیرمسئولی مهدی شفیعی و سردبیری نصرالله قادری در 112صفحه و به بهای پنج هزار تومان برای علاقه‌مندان حوزه تئا‌تر چاپ و توزیع شده است.




مطالب مرتبط