در حال بارگذاری ...

درویش‌خان بر صحنه تئاتر جان می‌گیرد

شیرین کاشفی می‌گوید نمایش «مجلس شبیه سازی قتل خیابان امیریه» داستان مرگ درویش‌خان نوازنده شناخته شده تار و سه‌تار است.

به گزارش سایت ایران تئاتر، شیرین کاشفی یکی از کارگردانانی است که با نمایش «مجلس شبیه سازی قتل خیابان امیریه» در بخش صحنه‌ای هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی حضور دارد. او با اشاره به دلایل اجرای این اثر گفت: «این کار داستان درویش‌خان نوازنده شناخته شده تار و سه‌تار است. پرداخت به این شخصیت و نوع روایت داستان از جمله دلایل انتخاب این نمایشنامه به قلم محمود خسروپرست است.»

او ادامه داد: «این نمایش در مجلس‌های مختلف روایت می‌َشود و داستان مرگ را روایت می‌کند، در واقع داستان مرگ درویش‌خان به شکل‌های مختلف به تصویر کشیده می‌شود. همچنین زن‌پوشی و اجرای موسیقی توسط بازیگران یکی دیگر از ویژگی‌های این اثر محسوب می‌شود.»

این کارگردان تئاتر در مورد رقابتی نبودن جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی اظهار کرد: «این جشنواره از جمله اتفاقات مهم در حوزه نمایش‌های آیینی سنتی است. ورود افراد جوان به این رویداد هنری بسیار قابل توجه است، اما بدون شک رقابتی برگزار شدن آن می‌تواند ایجاد انگیزه بیشتری برای شرکت‌کنندگان آن داشته باشد.  نسل جدید بیشتر به اجرای کارهای غربی و مدرن علاقمند است، البته نمایشی که اکنون ما قصد اجرای آن را داریم، صرفا آیینی سنتی نیست. طبیعی است حضور افراد با گرایش‌های فکری مختلف و یکسان نبودن آن بسیار تاثیرگذار خواهد بود و افراد بیشتری را جذب می‌کند.»

امیر حسین انصافی، بارمان اهورا، آرش صادقیان، ابوالفضل عشرت، آرین ناصری مهر، محمد تقی‌پور، رامین فرهنگی و سحر اصغرنژاد بازیگران این نمایش‌اند.

هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی از چهارم تا 10 شهریورماه به دبیری داود فتحعلی‌بیگی برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط