در حال بارگذاری ...
نشست خبری نمایش «دریازدگی» برگزار شد

بهبودی: هر تجربه بازیگری یک جست و جو است

جمالی معتقد است نمایش «دریازدگی» متکی بر شعور بازیگر است و تلاش دارد در صحنه‌ای مینیمال و خالی که تمام فضای نمایش آن در یک کاناپه خلاصه شده است، به روایت متنی دراماتیک بپردازد. 

به گزارش سایت ایران تئاتر، نشست خبری نمایش «دریازدگی» به کارگردانی عباس جمالی، صبح دوشنبه 9 شهریور در تالار وحدت برگزار شد. در این نشست، عباس جمالی همکاری با گروه بازیگران این نمایش را اتفاقی خوشایند دانست و گفت: این بخت را داشتم تا بازیگرانی که انتخاب‌های اول من بودند در کار حضور داشته باشند. بازیگرانی که بسیار فهیم و با شعور هستند. تجربه خوشایندی است که با گروه بازیگری پر از ایده‌ها و پیشنهاد‌های جذاب همکاری می‌کنم و به صورت کارگاهی پیش می‌رویم.

او گفت: اجرای این نمایش تجربه خوبی‌ست تا فرمی که همیشه دغدغه‌ام بوده را تجربه کنم. طرح نمایش «دریازدگی» بر اساس  یادداشت‌هایی که داشتم چند بار بازنویسی شد تا فرم و موضوع  به صورت قابل قبولی برای اجرا آماده شود.

عباس جمالی همچنین در مورد داستان نمایش و شیوه اجرا گفت: داستان نمایش درباره انسان‌هایی است که در کنار دریا دنبال گذشته خود هستند. به نوعی روابط امروز سرزمین خود ما است و در فضای متنی دراماتیک  به مفاهیم بنیادین در رابطه‌ها می‌پردازد. به طور کلی سعی کرد‌ه‌ایم برخورد ساده و تاثیرگذاری داشته باشیم.

رضا بهبودی بازیگر نمایش «دریازدگی» هم متن اثر را شاعرانه و جذاب توصیف کرد و  گفت: من اهل شمالم و اولین تماسم با جهان اثر، لمس مجدد دریا در ناخودآگاهم بود. به همین دلیل با تمام پیشنهادهای کاری که داشتم به دلیل ارتباط خوبی که با متن برقرار کردم، تصمیم گرفتم در این نمایش همکاری کنم.

او ادامه داد: بازیگران باید در متن و اجرای هر نمایشی خود را سهیم بدانند. هر تجربه بازیگری در تئاتر یک جست‌وجو است اما تشخیص این‌که چه‌قدر از این جست‌وجو به نتیجه می‌رسد، با تماشاگر و منتقد است.

بهبودی همچنین وضعیت سالن حافظ را نامناسب و ناشی از ضعف مدیریت دانست و گفت: «مدیریت در این سالن بی‌معنی است. مدیر دست‌کم باید محیط خود را پاکیزه نگاه دارد، اما متاسفانه مدیران جوانی را می‌آوریم که تنها به فکر جمع‌آوری رزومه هستند. من به احترام مدیریت بهروز غریب‌پور قیام می‌کنم که در زمان مدیریت‌اش بر فرهنگسرای بهمن، حتی محوطه اطراف فرهنگسرا هم پاکیزه بود.»

در پایان نشست، بهرنگ علوی بازیگر نمایش «دریازدگی» از بازی کنار دو استادش ابراز خرسندی کرد و گفت: «در ابتدا از این که از سینما به تئاتر آمدم، بسیار خوشحال بودم اما این خوشحالی خیلی دوام نداشت، چرا که متوجه شدم وقتی فشار اقتصادی وجود داشته باشد اولین چیزی که از سبد کالای مردم حذف می‌شود، فرهنگ است و امیدوارم دولت در سبد کالایی که برای مردم در نظر گرفته، تئاتر را نیز جای بدهد.»

نمایش «دریازدگی» به کارگردانی عباس جمالی، و با بازی رضا بهبودی، پانته‌آ بهرام، ستاره پسیانی و بهرنگ علوی از جمعه 13 شهریورماه ساعت 18:30 در سالن حافظ اجرا می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران