در حال بارگذاری ...

علی سلیمانی در قم کارگاه تئاتر برگزار کرد

کارگاه «نمایشگری در تئاتر ایرانی» ویژه هنرجویان تئاتر حوزه هنری استان قم، با حضور علی سلیمانی و به همت حوزه هنری استان قم برگزار شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، در بخش نخست این کارگاه که به مباحث تئوریک تئاتر اختصاص داشت، علی سلیمانی مهارت‌های لازم برای یک نمایشگر ایرانی اعم از بازیگر، کارگردان و درام‌‌نویس را شامل آوازخوانی و شناخت دستگاه‌های ایرانی، آشنایی با لهجه‌ها و آیین‌های بومی و محفوظات شعری و ... دانست.

او در ادامه این بحث، آشنایی با آثار شعرایی چون سعدی، مولانا، حافظ و عطار و شعرای متاخرتر چون سهراب سپهری، احمد شاملو و شهریار را از ملزومات نمایشگر ایرانی خواند.

سلیمانی گرایش و شناخت با تکنیک‌ها و گونه‌های نمایش‌ مذهبی، به عنوان یک گونه‌ موفق و پرمخاطب را از جمله راه‌های مهم دستیابی به نمایش ایرانی دانست.

در نوبت دوم این کارگاه که عصر شنبه 14 شهریورماه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، سلیمانی به صورت عملی به کار با هنرجویان تئاتر حوزه هنری قم پرداخت و تلاش کرد تا با ارائه تمرین‌هایی، هنرجویان این کارگاه را با مباحث بدن، بیان و خلاقیت حسی حرکتی با رویکرد تئاتر ایرانی آشنا کند.

علی سلیمانی فارغ‌‌التحصیل کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری از دانشگاه آزاد تهران و فارغ‌التحصیل روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد است. او بازیگری در فیلم‌های سینمایی چون «سفر به چزابه»، «سگ کشی» و «بی‌پولی» و سریال‌های تلویزیونی «پایتخت» و «وضعیت سفید» را در کارنامه کاری خود دارد. سلیمانی هم‌چنین حضور چشمگیری در تئاتر کشور داشته و بازی در آثاری چون «خشم و هیاهو»، «فال گوش»، «زائر»، «سه خانه کوچک» و «شکار روباه» را تجربه کرده ‌است.    




مطالب مرتبط

نظرات کاربران