در حال بارگذاری ...

علاء‌الدین قاسمی،کرامت رودساز، شیرین بینا با قصه سیدعباس پرده خوان در تالار مولوی

”پرده‌خوانی افلاک” قصه سیدعباس پرده خوان را بیان می‌کند که قرار است ۱۰ روز محرم را پرده‌خوانی کند. او از بیماری شدیدی رنج می‌برد و دکترها او را از این کار منع می‌کنند. در این میان یاران او بر آن می‌شوند که پرده‌خوانی را کوتاه کرده و کار را زودتر به اتمام برسانند. در این میان نقل و نقال یکی می‌شود و نقش و نقاشی به هم گره می‌خورد.

حسن سرچاهی که پیش از این نمایش‌های”بر پهنه دریا”، ”طلحک بازی”، ”شبانه” و .... را کارگردانی کرده نمایش”پرده خوانی افلاک” نوشته هادی حوری را در تالار مولوی روی صحنه می‌برد.
وی که این نمایش را در همایش آیین‌های عاشورایی روی صحنه آورده بود،قرار است این اثر را از اول تا ‌١۵ اسفند ماه در تالار اصلی مولوی اجرا کند. ساعت اجرای این نمایش ‌٣٠/١٩ و مدت زمان آن ‌۶٠ دقیقه است.
”پرده‌خوانی افلاک” قصه سیدعباس پرده خوان را بیان می‌کند که قرار است 10 روز محرم را پرده‌خوانی کند. او از بیماری شدیدی رنج می‌برد و دکترها او را از این کار منع می‌کنند. در این میان یاران او بر آن می‌شوند که پرده‌خوانی را کوتاه کرده و کار را زودتر به اتمام برسانند. در این میان نقل و نقال یکی می‌شود و نقش و نقاشی به هم گره می‌خورد. شمر نمی‌خواهد به پرده باز گردد و حضرت عباس در راه رسیدن به پرده به شهادت می‌رسد و ....»
در این نمایش بازیگرانی همچون شیرین بینا، کرامت رودساز، مرتضی آقاحسینی، محمد اسدی، علاء‌الدین قاسمی، جمشید صفری، محمدرضا حیدری، رضا کوهستانی، مهران فرج‌اللهی، محمدرضا قاسمی، امیرحسین قاسمی و حسن سرچاهی به ایفای نقش می‌پردازند.