در حال بارگذاری ...

راضی و خرسند نیستم

جلد دوم نمایشنامه‌نویسان ایران را در دست نگارش دارم اما نوشتن این اثر از آن جا که اسامی بسیار و آدم‌ها و بسترهای نویسندگی متنوعند کاری دشوار است. فهرست این کتاب از دهه چهل و با نویسندگانی چون ابراهیم مکی، محسن یلفانی و نویدی شروع می‌شود و تا نویسندگان نسل پس از انقلاب ادامه می‌یابد

سه نمایشنامه”کجا کجا پرنده‌ها”، ”آهای دوستاتو بشناس” و”نیرنگ” نوشته منصور خلج ویژه کودکان و نوجوانان در یک مجلدچاپ شد.
منصور خلج محقق و مدرس دانشگاه که پیش از این کتاب‌های نمایشنامه‌نویسان ایران و درام نویسان جهان به نگارش درآورده، با اعلام این خبر به سایت ایران تئاتر گفت:«جلد دوم نمایشنامه‌نویسان ایران را در دست نگارش دارم اما نوشتن این اثر از آن جا که اسامی بسیار و آدم‌ها و بسترهای نویسندگی متنوعند کاری دشوار است. فهرست این کتاب از دهه چهل و با نویسندگانی چون ابراهیم مکی، محسن یلفانی و نویدی شروع می‌شود و تا نویسندگان نسل پس از انقلاب ادامه می‌یابد.»
وی با تاکید بر این که تا پایان بهار 85 کار جمع آوری و نگارش این کتاب را به پایان می‌رساند، گفت:«مرحله چاپ و پس از آن باید طی شود که خود مسیر دیگری است. به هر حال امیدوارم هر چه زودتر جلد دوم کتاب چاپ شود.»
وی با بیان این که دو نمایشنامه دیگر نیز آماده چاپ دارد گفت:«با این حال راضی و خرسند نیستم. چرا که با وجود مراکز متعدد و بودجه‌های پژوهشی و سمینارهای متنوع در هفته پژوهش، در عمل حمایتی نمی‌شود. بالغ بر چند جلد کتاب چاپ شده هم پیرامون تئاتر دارم. پژوهش و تحقیق امری است تخصصی، وقت گیر و هزینه‌بر که بدون حمایت و پشتیبانی میسر نخواهد شد.»
وی در ادامه گفت:«سه نمایشنامه به مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و یک نمایش هم به تئاترشهر پیشنهاد داده‌ام.سه نمایشنامه”غول و آبادی”، ”شازده کوچولو” که بازنویسی و بازخوانی خود من است و”دوستی” را به کانون ارائه داده بودم که در پاسخ گفتند:”در اولویت نیست”. نمایشنامه”ادیپ شهریار” را نیز برای اجرا در تئاترشهر پیشنهاد داده‌ام که منتظر نوبت اجرا هستم.»