در حال بارگذاری ...

پنجمین جشنواره تئاتر بانوان از 25 تا 31 تیرماه در فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می‌شود

انجمن تئاتر بانوان وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و هفته زن، پنجمین جشنواره تئاتر بانوان را برگزار می‌کند. شرایط شرکت در این جشنواره از این قرار است که یکی از عوامل اصلی نمایش همچون نویسنده، کارگردان و بازیگر محوری”زن باشد”. همچنین متون نمایشی باید در سه نسخه تایپ شده و با مجوز کتبی نویسنده جهت اجرا، همراه ارائه دهنده متن باشد.

پنجمین جشنواره تئاتر بانوان با موضوعات مهربانی، عشق، ایثار و خانواده، 25 تا 31 تیر ماه 1385 در فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می‌شود.
به گزارش سایت ایران تئاتر، انجمن تئاتر بانوان وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و هفته زن، پنجمین جشنواره تئاتر بانوان را برگزار می‌کند. شرایط شرکت در این جشنواره از این قرار است که یکی از عوامل اصلی نمایش همچون نویسنده، کارگردان و بازیگر محوری”زن باشد”. همچنین متون نمایشی باید در سه نسخه تایپ شده و با مجوز کتبی نویسنده جهت اجرا، همراه ارائه دهنده متن باشد.
بنا به این گزارش، برای متون ترجمه مجوز کتبی مترجم الزامی است، البته متون ارسالی که تاکنون در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده باشد و یا به اجرای عمومی در نیامده باشند در اولویت قرار دارند. آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا پنجم اردیبهشت ماه است.
جوایز جشنواره به برگزیدگان بخش‌های”بازیگری، کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی، طراحی صحنه و لباس، موسیقی و طراحی گریم” اهداء می‌شود. در هر بخش به برگزیدگان اول 7 سکه بهار آزادی، دوم 5 سکه بهار آزادی و سوم 3 سکه بهار آزادی تعلق می‌گیرد.
در بخش‌های موسیقی، طراحی صحنه و لباس به برگزیدگان اول و دوم جایزه اهدا می‌شود. در بخش گریم نیز به برگزیدگان اول و دوم به ترتیب 4 و 2 سکه بهار آزادی اهداء می‌شود.
گفتنی است به گروه‌های راه یافته به جشنواره از 5000000 ریال تا سقف 10000000 ریال کمک هزینه تعلق می‌گیرد. همچنین به سه نمایش برگزیده از سوی هیئت داوران اجرای عمومی تعلق می‌گیرد و به آثار برگزیده‌ای که به مضامینی مانند ایثار به معنای عام، میراث فرهنگی(مادی و معنوی) و مفاهیم ژرف و اخلاق و ... پرداخته باشند، توسط مراکز مربوطه جایزه ویژه اهدا می‌شود.