در حال بارگذاری ...
بازیگران نمایش خیابانی «پارادا» از ایتالیا:

تماشاگران ایرانی شگفت‌انگیزند

نمایش خیابانی «پارادا» به کارگردانی آلدو پاس کوئرو که در جشنواره مریوان حضور داشت، روز جمعه ۱۰ مهرماه در  محوطه تئاترشهر اجرا شد و استقبال کم‌نظیر تماشاگران، عوامل نمایش را متحیر کرد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، این نمایش اجرایی متفاوت و ترکیبی داشت و فضای سیرک مانند و کارناوالی آن به همراه نوع موسیقی و تعداد بازیگر، جذابیت بصری اثر را بالا برده بود، تا جایی که بیش از هزار نفر را در محوطه تئاترشهر به تماشای خود کشاند.

گروه نمایش کمپانی وارنر بیش از 18 سال است که در ایتالیا شکل گرفته و از همان زمان تا کنون گروه در کنار هم فعالیت می‌کنند. از 6 سال قبل  تورهای بین‌المللی خود را راه‌اندازی کرده‌اند و در تمام کشورهای اروپایی اجرا داشته‌اند.

آثار این کمپانی تنها به نمایش‌های خیابانی خلاصه نمی‌شود و در شاخه‌های مختلف نمایش تولیداتی داشته‌اند.

بعد از اجرای این نمایش در محوطه تئاترشهر، نشست خبری با فضایی صمیمانه برگزار شد و در آن عوامل نمایش با وجود خستگی، به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ دادند.

هر 9 نفر عوامل نمایش «پارادا» به این نشست آمدند، در کنار یکدیگر نشستند و گفتند ما همه با هم یک گروه هستیم و نمی‌توانیم تنها یک نماینده برای شرکت در چنین نشست‌‌هایی معرفی کنیم. هر کدام از آن‌ها مسئولیت یک بخش از کار را به عهده داشت و به سوالات مرتبط با مسئولیت خود، پاسخ داد.

آن‌ها درباره  وجود نمادهای کمدیا دلارته در نمایش گفتند: مبنای این اثر کمدیا دلارته است، اما در واقع کاری ترکیبی است که حتی در آن از کاتاکالی هندی هم استفاده شده ‌است.

این گروه نمایشی درباره چگونگی تامین هزینه‌ها و 18 سال دوام کمپانی‌شان گفتند: هزینه‌های ما توسط شهرداری‌ها تامین می‌شود و علاوه برآن شرکت در فستیوال‌های مختلف نیز برای کمپانی ایجاد درآمد می‌کند.

گروه نمایشی کمپانی وارنر که از استقبال تماشاگران ایرانی بسیار به وجد آمده بودند، تجربه اجرا در ایران را بسیار شگفت‌انگیز دانستند و گفتند با وجود این‌که تنها 72 ساعت در این کشور بودیم و در دو شهر هم اجرا داشتیم، دیدن شور و اشتیاق تماشاگران، خستگی را از تن‌مان به‌در برد.




نظرات کاربران (1)