در حال بارگذاری ...
در بیست و دومین جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان

پلاتوی «استاد نصرالله عبادی» در مجتمع بوعلی افتتاح شد

هم‌زمان با سومین روز از برگزاری جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان در همدان پلاتوی استاد نصرالله عبادی، افتتاح شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، هم‌زمان با سومین روز از برگزاری جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان در همدان پلاتوی استاد نصرالله عبادی با حضور فرماندار همدان، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری همدان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد شهرستان همدان، رئیس بیست و دومین جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان و دبیر جشنواره در مجتمع بوعلی افتتاح شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان در این آیین گفت: با توجه به برگزاری رویداد فرهنگی هنری جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان، لازم بود که زیرساخت‌ها نیز متناسب با نیاز تغییر کند.

داوود ابوترابی ادامه داد: در حال حاضر اکثر کشورهای دنیا برای انجام کارهای فرهنگی به ایجاد سالن نمایش‌های کوچک روی آورده‌اند.

او با بیان اینکه پلاتوی استاد نصرالله عبادی، ظرفیت ۴۰ نفر را دارد و تجهیزات آن نیز مناسب و به‌روز است، گفت: هم اکنون سه پلاتو در شهر همدان وجود دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان افزود: به دنبال ایجاد پلاتوهابی جدید در شهر همدان هستیم تا بتوانیم بیش‌تر ارتباط بین هنر و مردم را تقویت کنیم.

او با بیان این‌که ایجاد این پلاتو‌ها باعث ارتباط بیشتر هنرمندان با مردم شده و زمینه حضور بیشتر این افراد را در بین مردم فراهم می‌کند، اضافه کرد: هم‌اکنون همدان پایلوت اجرای برنامه‌های فرهنگی کودک است.

ابوترابی تأکید کرد: فلسفه ایجاد این پلاتو‌ها این است که شهروندان با جمعیت و هزینه کمتر به آثار جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان دست پیدا کنند زیرا این امر موجب افزایش میزان بهره‌مندی از این هنر می‌شود.

علی تعالی، فرماندار همدان نیز در این آیین قول مساعد ایجاد پلاتوهای نمایشی جدید در مجتمع بوعلی و مجتمع شهیدآوینی در آینده‌ای نزدیک را داد.

پس از افتتاح این پلاتو نمایش «پرواز ستاره‌ای» به کارگردانی نیما بیگلریان برای حاضران اجرا شد.

بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان نهم تا ۱۴ مهر ماه در همدان در حال برگزاری است.




نظرات کاربران