در حال بارگذاری ...

عباس جهانگیریان: تئاتر باید به مدارس برود

داور بخش نوجوان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: با شکل‌گیری گروه‌‌های تئاتر در مدارس و برگزاری جشنواره‌‌های دانش‌آموزی تئاتر، تئاتر کودک و نوجوان به شکوفایی کامل می‌‌رسد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، عباس جهانگیریان با اشاره به این‌که هنوز نمایش‌های زیادی ندیده‌ام ، گفت: تا اینجا یه نظر می‌رسد، امسال آثار با کیفیت بهتری در جشنواره حضور یافته‌اند.

او با بیان اینکه جشنواره موجب رشد آثار نمایشی حوزه کودک و نوجوان می‌شود، گفت: اگر به خواسته‌های کودکان و مفاهیم مورد نظر آن‌ها در آثار نمایشی توجه شود، تئاتر حوزه کودک و نوجوان نیز رشد خواهد یافت.

داور بخش نوجوان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تصریح کرد: تئاتر کودک و نوجوان باید وارد مدارس شود تا دانش‌آموزان  بتوانند ضمن آشنایی، در نمایش حضور داشته‌باشند و روحیات خود را در زمینه نمایش بروز دهند.

او با بیان اینکه ظرفیت آموزش و پرورش پشتوانه‌ خوبی در تئاتر است، گفت: تا زمانی که گروه‌‌های تئاتر در مدارس شکل نگیرد و جشنواره‌‌های دانش‌آموزی تئاتر برقرار نشود، تئاتر کودک و نوجوان به شکوفایی کامل نمی‌‌رسد.

جهانگیریان ضمن تأکید بر توجه بیشتر مسئولان به تئاتر کودک و نوجوان تأکید کرد: با اجرای نمایش در مدارس می‌توان ضمن جذب مخاطبان خاص هر نمایش، موجب هدایت نوجوانان به سمت و سوی هنر نمایش شد تا بتوانند در این عرصه فعالیت کنند.

او با اشاره به این‌که هنر نمایش جنبه آموزشی و تربیتی دارد، افزود: ورود تئاتر به آموزش و پرورش و اجرای آن در مدارس در رونق تئاتر کودک و نوجوان نقش بسیاری دارد.

داور بخش نوجوان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در پایان گفت: خلاقیت کودکان و نوجوانان در نمایش نمود می‌یابد و با ورود این هنر به درون مدارس می توان استعدادهای آنها را شکوفا کرد.




نظرات کاربران