در حال بارگذاری ...

شماره ۱۹۳مجله نمایش منتشر شد

تازه‌ترین شماره مجله نمایش با نگاه ویژه «مخاطب در تئا‌تر» منتشر شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، مخاطبان و علاقمندان در ارتباط با نگاه ویژه این شماره می‌توانند مقالاتی با عنوان «تئا‌تر و مسئله مخاطب (قسمت دوم)» از حسین فدایی‌حسین، «تئا‌تر برای مخاطب یا مخاطب برای تئا‌تر» از حسن شمس، «میان ماه من تا ماه گردون...» به قلم اردشیر مهرآبادی و همچنین گفت‌وگوهایی با عزت‌الله مهرآوران، قادر آشنا و نادر برهانی‌مرند و میزگردی با حضور قطب‌الدین صادقی، رحمت امینی و مریم کاظمی مطالعه کنند.

در بخش نقد تئا‌تر، نمایش‌هایی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است؛ نمایش «نیم مرده» به کارگردانی علی عابدی به قلم مهدی نصیری، نمایش «شنیدن» به کارگردانی امیررضا کوهستانی به قلم مهدی یاورمنش، نمایش «مردگان بی‌کفن و دفن» به کارگردانی منوچهر هادی و به قلم سولماز غلامی، نمایش «واوwow » به کارگردانی تینو صالحی به قلم رضا آشفته و نمایش «جیجک علیشاه» به کارگردانی رحمت امینی و به قلم سعید محبی آورده شده است.

در بخش دیگر مجله مقالاتی از پیر پائولو پازولینی با عنوان «ارزش کلمه (قسمت دوم) در تئا‌تر» ترجمه مهرنوش هاشم‌بابادی و فرانک چامبرلاین با عنوان «نوشتاری بر تکنیک بازیگری میخاییل چخوف» با ترجمه معین محب‌علیان، نیلوفر زارع و سیدمحمدامین اصلانی و عرفان پهلوانی با عنوان «بررسی اهمیت و کاربرد نور‌پردازی در هنر نمایش» چاپ شده است. در بخش دیگر مجله نقد و بررسی نمایشنامه «استثناء و قاعده» اثر برتولت برشت به قلم حسن پارسایی، نمایشنامه «ویشکا، اسب استثنایی» به قلم کتایون حسین‌زاده و نقد دراماتیکی نمایشنامه «خاله مرجان و خروس» اثر مریم کاظمی به قلم بهرام جلالی‌پور آورده شده است.

در بخش گستره تئا‌تر جهان، مجله نمایش به سراغ کشور مکزیک رفته است و درباره تئا‌تر این کشور پرونده‌ای را گشوده است؛ مقالاتی با عنوان «زنان پیشگام در تئا‌تر مکزیک استلا لنرو فرانکو»، «کوتاه در مورد تئا‌تر مکزیک» به قلم مریم منظمی‌اسلامی، «می‌خواهم تئا‌تر بخوانم» به قلم یوآنه شافر و گفت‌وگویی با وولف راوینسکیس، اولین استنلی کوالسکی مکزیک، فلیپ سی کالین، آگزیلیادوراآرانا برای مخاطبان و علاقمندان به چاپ رسیده است.

علاقمندان و دوستداران تئا‌تر می‌توانند گفت‌وگویی با ناصح کامکاری و هادی مرزبان را مطالعه کنند، در انت‌ها بزرگداشتی از استاد هادی مرزبان به همراه دست نوشته‌ای از ایشان به چاپ رسیده است.

شماره ۱۹۳ مجله نمایش، ویژه مهرماه، به مدیرمسئولی مهدی شفیعی و سردبیری نصرالله قادری در ۱۲۰ صفحه و به بهای پنج هزار تومان برای علاقه‌مندان حوزه تئا‌تر چاپ و توزیع شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران