در حال بارگذاری ...
دکتر فائزه درمان، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد، واحد تهران جنوب:

جشنواره دانشجویی نیمکت می‌تواند جهانی شود

دکتر فائزه درمان، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد تهران جنوب که با رویکردی حمایتی در کنار برگزارکنندگان جشنواره ملی نمایشنامه‌خوانی نیمکت بوده،‌ معتقد است حرکت‌های دانشجویی مسیر خود را پیدا می‌کنند و جشنواره نمیکت می‌تواند جهانی شود.

به گزارش سایت ایران تئاتر، دکتر درمان به برگزاری اولین دوره جشنواره نمایشنامه‌خوانی نیمکت به ‌صورت ملی اشاره کرد و گفت: این جشنواره دو دوره دیگر نیز برگزار شده بود، اما امسال برای اولین بار در سطح ملی برگزار می‌شود.

او افزود: وقتی گام کوچکی برداشته می‌شود، گام‌های بزرگ‌تری را به دنبال خواهد داشت، جشنواره نیمکت که در ابتدا توسط کانون تئاتر دانشکده هنرومعماری برگزار شد، امروز به سطح ملی رسیده‌ است.

فائزه درمان، آینده برنامه‌های بلندمدت جشنواره نیمکت را رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: ما به دنبال این هستیم که جشنواره نیمکت ادامه داشته باشد و مانند بسیاری از جشنواره‌های دیگر به یک دوره محدود نشود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب درباره حمایت از این رویداد دانشجویی گفت: رویکرد ما برای تمام کانون‌های دانشجویی، نگاه حمایتی است و در جشنواره نیمکت نیز اشتیاق و علاقه‌ای که دانشجویان نشان دادند، باعث شد تا ما نیز به طور کامل حمایت کنیم، امکانات لازم را در اختیارشان قرار دادیم و در تمام مراحل کار، دوش به دوش آن‌ها فعالیت کردیم.

او درباره استقبال از جشنواره گفت: دانشجویان سراسر کشور در جشنواره شرکت کردند. متقاضیان برای انتخاب متن آزاد بودند و می‌توانستند هر متن ایرانی یا خارجی را به‌ شرط داشتن مجوز از وزارت ارشاد، انتخاب کنند. در مجموع 192 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که از میان آن‌ها 34 اثر انتخاب شدند.

دکتر فائزه درمان، روند برگزاری جشنواره نیمکت را تا امروز قابل قبول عنوان کرد و گفت: مراسم افتتاحیه مطابق با برنامه‌ریزی انجام شد و به‌علت هم‌زمانی با ایام شهادت زائران در منا، برنامه‌ها در نهایت احترام به هموطنان داغدیده، برگزار شد.

او در پایان حرکت‌های دانشجویی را جریانی پیگیر و مداوم ارزیابی کرد و گفت: وقتی کاری توسط خود دانشجویان انجام بگیرد، ماندگار می‌شود و مخاطبانش را به دست می‌آورد. دو دوره قبلی این جشنواره در زمان مدیریت همکاران دیگر من برگزار شده ‌است،‌ پس مدیران تنها می‌توانند رویکرد حمایتی داشته باشند و دانشجویان خودشان مسیر را ادامه می‌‌دهند.

سومین جشنواره ملی نیمکت به دبیری فربد یمنی از 10 مهرماه در مکتب تهران آغاز شده و امروز دوشنبه 13 مهرماه به کار خود پایان می‌دهد.




نظرات کاربران