در حال بارگذاری ...

نصرالله قادری و فرشید ابراهیمیان نقد در تئاتر را بررسی کردند

دکتر فرشید ابراهیمیان؛ رئیس کانون ملی منتقدان ایران، استاد دانشگاه، منتقد و مترجم و نصرالله قادری، کارگردان، نویسنده، منتقد و استاد دانشگاه و در غرفه سایت ایران تئاتر در سالن مطبوعات درباره نقد تئاتر و وضعیت آن در سال‌های اخیر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نصرالله قادری و فرشید ابراهیمیان در غرفه سایت ایران تئاتر در نمایشگاه مطبوعات به بررسی وضعیت نقد در تئاتر پرداختند.
در دومین روز از سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات وضعیت نقد در تئاتر ایران و با حضور دو چهره برجسته دانشگاهی و فعال و موثر در زمینه نقد تئاتر بررسی و تحلیل شد.
به گزارش سایت ایران تئاتر، دکتر فرشید ابراهیمیان؛ رئیس کانون ملی منتقدان ایران، استاد دانشگاه، منتقد و مترجم و نصرالله قادری، کارگردان، نویسنده، منتقد و استاد دانشگاه و در غرفه سایت ایران تئاتر در سالن مطبوعات درباره نقد تئاتر و وضعیت آن در سال‌های اخیر به بحث و تبادل نظر پرداختند.
بنا بر این گزارش این دو منتقد تئاتر در ابتدا به بررسی عوامل عدم رشد نقد در جامعه ایرانی پرداختند و این موضوع را به لحاظ فلسفی، جامعه شناسی و تاریخی ریشه یابی کردند.
در ادامه این نشست برنامه‌ها و عملکرد کانون ملی منتقدان مورد بحث و نظر قرار گرفت. دکتر ابراهیمیان در بخشی از سخنان خود گفت:«به این نکته باید توجه داشت که هر برنامه‌ای به منظور رسیدن به هدفی خاص شکل می‌گیرد و برای رسیدن عده‌ای خاص به هدف مدنظر، باید شرایط حرکت آن فراهم شود. علاوه بر آن هر پیشروی نیازمند یک نیروی پشتیبان نیز هست. این سه عامل؛ یعنی هدف، نیروی انسانی و پشتیبان در طراحی یک برنامه سهیم هستند.»
رئیس کانون ملی منتقدان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم نقد در جامعه گفت:«نقد ما هنوز در دوره کودکی خود است و تا دوره بلوغ، راه بسیاری در پیش رو دارد.»
مشروح این جلسه طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.