در حال بارگذاری ...
اختتامیه بیست‌ودومین جشنواره بین‌‌المللی تئاتر کودک و نوجوان برگزار شد

جشنواره کودک با یاد هما روستا به پایان رسید

مراسم اختتامیه جشنواره بیست‌ودومین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور علی مرادخانی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فاضل عبادی مدیرکل ارشاد استان همدان، الهی‌تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری شهر همدان و هنرمندان شرکت کننده در جشنواره برگزار شد.

130  هزار تماشاگر بر ادامه راه جشنواره در همدان مهر تایید زدند

به گزارش سایت ایران تئاتر، فاضل عبادی در مراسم اختتامیه بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، تئاتر را مادر همه هنرها دانست و گفت: در این دوره از جشنواره میهمان‌هایی از استان های مختلف ایران و ده کشور جهان  حضور داشتند.

رئیس بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، حضور 130 هزار تماشاگر در طول برگزاری جشنواره را مهر تاییدی بر ادامه راه این جشنواره درهمدان دانست.

اوافزود: این رویداد باشکوه برای احترام به کودکان و نوجوانان این دیار برگزار و به زیور حضور هنرمندان تاتر آراسته شد تا آینده‌ای پر از امید برای کودکان دنیا ترسیم شود.

عبادی با قدردانی از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به عنوان نماینده فرهنگی دولت تدبیر و امید در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، از زحمات مسئولان استانی و عوامل اجرایی که در طول برگزاری این جشنواره سختی ها را به جان خردیدند؛ تشکر می‌کنم.

او گفت: وزیر فرهنگ‌نواز ارشاد، امسال را به نام هنر تئاتر نامگذاری کرده و دراین جشنواره نیز شهرام کرمی سهام‌دار شکوه و جلال این حضور است.

عبادی افزود: 480 هنرمند در قالب 48 گروه نمایشی درهشت بخش خردسال، کودک، نوجوان، بین‌الملل، خیابانی، نمایشنامه‌نویسی، کارگاه‌های آموزشی، نشست‌‌های تخصصی و تئاتر دانشآموزی حضور داشتند.

رئیس بیست‌ودومین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: واگذاری بخش عمده‌ای از برگزاری جشنواره به بخش خصوصی، تامین محتوای تربیتی و آموزشی، برنامه‌ریزی و اجرای مناسب، توجه به عدالت فرهنگی و صرفه‌جویی بدون شعار از ویژگی‌های جشنواره بیست‌ودوم بود.

عبادی با قدردانی از عملکرد رسانه‌ها در برگزاری این جشنواره ادامه داد: اخبار کامل این جشنواره به پشتوانه حضور رسانه‌ها با قوت و قدرت بازتاب داده شد.

جشنواره با یاد هما روستا به پایان رسید

دبیر بیستودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: امروز خانواده تئاتر داغداریکی از بهترین هنرمندان این عرصه است و این جشنواره به یاد هما روستا به پایان می‌رسد.

شهرام کرمی در آیین اختتامیه بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، ضمن بزرگداشت شهدای فاجعه منا و ابراز همدردی با خانواده آن‌ها، یاد و خاطره هما روستا، هنرمند فقید عرصه تئاتر، سینا و تلویزیون را گرامی داشت.

او با بیان اینکه جشنواره بیست‌ودوم با شور و انرژی هنرمندان و با تمام و نقاط قوت و ضعف خود امروز به پایان می‌رسد؛ گفت: از همین امروز با جدیت بیشتر برای آغاز جشنواره بیست‏وسوم تلاش خواهیم کرد.

دبیر بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ونوجوان، هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان را پشتوانه‌ای بسیار خوب و سرمایه‌ای عظیم برای کشوردانست و گفت: به سهم خودم ازهنرمندان نجیب، شریف و کم توقع تئاتر تشکر می‌کنم.

کرمی خود را عضو کوچکی از خانواده تئاتر کودک و نوجوان دانست و با بیان اینکه از هیچ تلاشی برای برگزاری جشنواره فروگذار نکرده‌است؛ از همراهی صمیمانه مسئولان استان همدان تشکر کرد.

او گفت: برگزاری پربار جشنواره بعدی نیاز به حمایت بیشتر دارد و افزود: امسال سال تئاتر نامگذاری شده و امیدواریم این نامگذاری منجر به حمایت از جریان تئاتر کودک و نوجوان در سراسر کشور شود.

مراسم اختتامیه بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینا همدان برگزارشد.

تئاتر عروسکی با تلاش مرضیه برومند به ثبات رسید

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بزرگداشت مرضیه برومند که در آیین اختتامیه بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، برگزارشد، گفت: تئاترعروسکی با تلاش‌های مرضیه برومند به ثبات رسید.

علی مرادخانی دقایقی پیش درمراسم اختتامیه بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، با بیان اینکه باید تلاش کنیم تئاتر کودک و نوجوان در سایر استان‌های کشورهم رونق پیدا کند، گفت: هر شهر باید سالن مخصوص اجرای تئاتر کودک و نوجوان داشته باشد.

او با بیان اینکه تئاتر گنجینه مهمی است که باید حفظ و نگهداری شود، افزود: امسال استقبال از تئاتر کودک و نوجوان در همدان بسیار مطلوب و قابل تقدیر بود.

مرادخانی تصریح کرد: مرکز هنرهای نمایشی باید ضمن حمایت از نمایش‌های کودک و نوجوان، زمینه حضورگروه‌های داخلی در فضاهای بینالمللی فراهم کند.

او ضمن قدردانی از فعالیت‌های مرضیه برومند درعرصه تئاتر با بیان اینکه در سال‌های اخیر تئاتر عروسکی جایگاه مناسب خود را یافته است، افزود: این تئاتر با تلاش‌های مرضیه برومند به ثبات رسیده و امیداوریم روزهای خوبی پیش رو داشته باشد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره بیست‌ودوم به اتمام رسید و امیدواریم این جشنواره در همدان سه رقمی شود.

مرضیه برومند: شما بهترین جایزه و بزرگداشت برای من هستید

مرضیه برومند بازیگر و هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر،‌ گفت: در سال‌های گذشته اجرای نمایش به این راحتی نبود، هنرمندان نسل ما بسیار تلاش کردند واکنون شما حاصل زحمات من و دیگر هنرمندان هستید.

برومند افزود: شما بهترین جایزه و بزرگداشت برای من هستید.

او خاطب به کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم نیز گفت:امید ایران به شماست؛ ایران و فرهنگ ما به شما نیاز دارد، شما ادامه من هستید و تا زمانی که شما باشید، من هرگز نمی‌میرم.

در پایان رضا بابک، بهرام شاه‌محمدلو، علی مرادخانی، محمدابراهیم الهی‌تبار، فاضل عبادی، روی صحنه آمدند واز این هنرمند شناخته شده و محبوب تئاتر و سینمای کودک و نوجوان تقدیرکردند.




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

گفت‌وگو با حسن دولت‌آبادی، داور جشنواره اردکان

تصورات غلط سیستم آموزشی نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود
گفت‌وگو با حسن دولت‌آبادی، داور جشنواره اردکان

تصورات غلط سیستم آموزشی نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود

حسن دولت‌آبادی می‌گوید این تصور که دوره ابتدایی را کم‌اهمیت‌تر از دیگر دوره‌های آموزشی می‌شمارد، اشتباهی است که نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود.

|

در گفت‌وگو با بهارک بابک مطرح شد

تمرین ادبیات فولکلوریک و حماسی در کارگاه‌های «جادوی زندگی»
در گفت‌وگو با بهارک بابک مطرح شد

تمرین ادبیات فولکلوریک و حماسی در کارگاه‌های «جادوی زندگی»

مدرس کارگاه‌های «جادوی زندگی» گفت: «در این کارگاه‌ها تلاش بر این بود که ضمن آشنا کردن کودکان با ادبیات فولکلوریک و حماسی، یک یا چند ارزش و نماد زندگی پررنگ در بن مایه اثر به شکلی غیرمستقیم معرفی و همراه با کودکان تمرین شود.»

|

گفت‌وگو با مینینا آلنا در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مشتاق افزایش همکاری هنرمندان ایرانی و روسی هستیم
گفت‌وگو با مینینا آلنا در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مشتاق افزایش همکاری هنرمندان ایرانی و روسی هستیم

مینینا آلنا، هنرمند و پژوهشگر تئاتر از روسیه که در بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان حضور پیدا کرده است، خواستار تعامل بیشتر و افزایش همکاری‌ هنرمندان دو کشور شد.

|

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با یاد کودکان غزه آغاز می‌شود

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با یاد کودکان غزه آغاز می‌شود

مراسم افتتاحیه بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور شخصیت‌های آشنای کودک و نوجوان و به یاد کودکان مظلوم غزه امروز ۳۰ بهمن‌ در اردکان همراه با جشن شادپیمایی عروسک‌ها برگزار می‌شود.

|

وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور
وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت بسیار ضرورت دارد مفاهیم بنیادین تربیت دینی و مؤلفه‌های فکری و هویتی فرهنگ ایرانی، به یاری ابزار توانمند، جذاب و تأثیرگذار هنر نمایش به چشم و دل مشتاق و پذیرنده آینده­‌سازان این ...

|

با حضور هنرمندان بین‌المللی و استادان داخلی در شهر اردکان برگزار می‌شود

9 کارگاه آموزشی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان
با حضور هنرمندان بین‌المللی و استادان داخلی در شهر اردکان برگزار می‌شود

9 کارگاه آموزشی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

همزمان با برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، 9 کارگاه آموزشی با حضور هنرمندان بین‌المللی و استادان داخلی در شهر اردکان برگزار می‌شود.

|

نظرات کاربران