در حال بارگذاری ...

هما روستا به روایت هنرمندان

هنرمندان از همایی گفتند که پروازش به سوی آسمان ابدیت، جامعه هنری و هنر‌دوستان را عزادار کرده ‌است.

به گزارش سایت ایران تئاتر، یک هفته از رفتن هما روستا می‌گذرد و دیروز پیکر این بانوی کم‌نظیر عالم تئاتر، به خاک سپرده شد تا برای همیشه در کنار همسرش حمید سمندریان آرام بگیرد. هنرمندان و همکاران این هنرمند از او گفتند.

 

  میکائیل شهرستانی: هما روستا اندیشمند بود

آن چه که خیلی سریع از هما به‌یاد می‌آورم، صراحت لهجه و راستگویی اوست. نام هما روستا برای من تداعی‌کننده راستگویی و صراحت لهجه است.

 در همان چند تجربه‌ای که به عنوان بازیگر با ایشان همکاری کردم ارتباط بسیار خوشایند و ماندگار و دوستانه‌ای با هم برقرار کردیم و علاوه بر این قرار گرفتن در مقام شاگرد همسر ایشان منجر به استحکام هر چه بیش‌تر این ارتباط شد.

گذشته از راستگویی و صراحت لهجه هما روستا، باید عرض کنم او جزو معدود هنرمندانی است که صاحب اندیشه و تفکر بود و مترجم و صاحب ایده بود و به عقیده من، این خصوصیت در این سامان کم‌تر است.

هما جزو معدود آدم‌‌هایی بود که رفتنشان ضربه‌ای به بدنه این نوع اندیشه زد.

 

 آزیتا حاجیان: نام سمندریان را جاودانه کرد

هما روستا بانویی بسیار فرهیخته و قابل تحسین بود. متاسفانه من تنها یک بار در تمام زندگی هنری‌ام سابقه همکاری با ایشان را داشتم.

یکی از کارهای بسیار ارزشمند ایشان بعد از فوت همسرشان، پایه‌گذاری آکادمی سمندریان بود و در این آکادمی به بچه‌هایی که کار تئاتر می‌کردند، جایزه می‌دادند و نام همسرشان، استاد سمندریان را با این‌ کاری که با عشق انجام دادند، بزرگ‌تر و جاودانه کردند.

 

 پوران درخشنده: بازیگری حرفه هما نبود، عشقش بود

خانم روستا شخصیت بسیار برجسته و با ارزشی بود که متاسفانه از دست‌مان رفت.

هما به هیچ عنوان و هرگز از کارش کم نمی‌گذاشت و همواره با عشق کار را ادامه می‌داد. تا جایی که می‌توان گفت: بازیگری حرفه او نبود، عشقش بود.

 گذشته از بخش حرفه‌ای روحیه‌اش، خود ایشان شخصیتی بسیار مهربان و دوست‌داشتنی بود.

اکنون و این لحظه ها فقدان ایشان نه تنها برای من بلکه برای جامعه هنری بسیار دردناک و آزاردهنده است.

من هر چه از ایشان بگویم، کم گفته‌ام چون تجربه کار با ایشان را داشته‌ام و می‌دانم تا چه اندازه کاری که انجام می‌داد برایش مهم بود.

در پایان باید این را هم بگویم که او همسری بسیار خوب برای آقای سمندریان بود و یک لحظه ایشان را تنها نگذاشت و با عشق تا آخرین ثانیه‌ها کنار ایشان ماند.

 

 مجید مظفری: هما روستا جایگزین ندارد

زنده‌یاد هما روستا، یکی از بازیگران با سواد و تحصیل‌کرده در عرصه سینما و تئاتر بود که هم به حرفه بازیگری مسلط بود و هم اشراف کامل به نمایشنامه‌های کلاسیک و ایرانی داشت.

من افتخار همکاری با ایشان را در فیلم «مسافران» داشتم که برایم خاطره‌ای ارزشمند است.

ایشان همیشه در کارهای موثر و ماندگار بازی می‌کرد و همواره در عرصه تئاتر و سینما به‌روز بودند و در انتخاب نقش‌ها و آثاری که بازی می‌کردند بسیار دقت داشتند و کارهایشان را با حساسیت برمی‌گزیدند.

به اعتقاد من هنر نمایش گوهری را از دست داد که به این زودی‌ها جایگزینی برای آن پیدا نخواهد شد.

 




مطالب مرتبط

مهدی ارجمند، کارگردان نمایش «کمی کمتر بدزدین»:

هیچ چیز به اندازه «خنده»، قدرت را هراسان نمی‌کند
مهدی ارجمند، کارگردان نمایش «کمی کمتر بدزدین»:

هیچ چیز به اندازه «خنده»، قدرت را هراسان نمی‌کند

مهدی ارجمند، کارگردان نمایش «کمی کمتر بدزدین» با بیان اینکه داریوفو براین باور است که هیچ‌چیز به اندازه خنده، قدرت را هراسان نمی‌کند، این اثر را نمایشی دانست که مخاطب را به فکر وامی‌دارد.

|

نظرات کاربران