در حال بارگذاری ...

مراسم تشییع پیکر مرحوم حسین کسبیان برگزار شد

هنرمندانی می‌توانند بر مردم تاثیر بگذارند که پشتوانه‌های فکری داشته باشند.کسبیان هرگز به دنبال شهرت، مقام، منزلت و به رخ کشیدن خود نبود و در سکوت و دور از هیاهو و جنجال کار می کرد و تمام وقتش را جز بازیگری با تحقیق و مطالعه می گذراند. از این هنرمند نوشته های بسیاری بر جای مانده که هیچکدام آنها چاپ نشده و ما امیدواریم بتوانیم آنها را چاپ و منتشر کنیم.

مراسم تشییع پیکر مرحوم حسین کسبیان، هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون صبح امروز برگزار شد.
به گزارش سایت ایران تئاتر در این مراسم که با حضور هنرمندانی چون بهمن فرمان‌آرا، محمود دولت آبادی، ایرج راد، بهمن و هنگامه مفید، اسماعیل خلج،حسن فتحی، جعفر والی، جمشید لایق، هادی مرزبان و ... برگزار شد.
بهمن فرمان‌آرا که تجربیات متفاوتی را در زمینه سینما با کسبیان انجام داده بود آن مرحوم را دوستی خوب و هنرمندی بزرگ توصیف کرد و گفت: من همیشه به او می‌گفتم « بزرگمرد کوچک» چون او عزت نفس خود را همیشه حفظ می‌کرد آن هم در زمانی که این کار بسیار دشوار است. ‌ حسین کسبیان به هیچ چیز تن در نداد و همیشه نقش‌هایی را بازی کرد که آنها را دوست می‌داشت.
کارگردان « یک بوس کوچولو» حسین کسبیان را مایه افتخار و خوش یمنی فیلم‌هایش خواند و گفت: بخش زیادی از موفقیت فیلم‌های من مرهون او و آقایی‌اش است آن هم در زمانی که آقایی کردن هم بسیار دشوار است.
ایرج راد، مدیر عامل خانه تئاتر نیز طی ارائه سخنانی گفت: هر چند حسین کسبیان هنرمندی بزرگ و صاحب کسب بود اما همیشه تواضع و فروتنی را در رفتارش می‌شد دید. "حسین کسبیان از میان ما رفت و غم بزرگی بر دل همه تئاتری ها گذاشت، چیزی که از این هنرمند همیشه در یاد من خواهد ماند عظمت، بزرگواری و صاحب سبک بودنش در کار هنر، تواضع و افتادگی، انساندوستی، وقار و متانتی بود که همیشه در او وجود داشت."
راد اضافه کرد: هنرمندانی می‌توانند بر مردم تاثیر بگذارند که پشتوانه‌های فکری داشته باشند.کسبیان هرگز به دنبال شهرت، مقام، منزلت و به رخ کشیدن خود نبود و در سکوت و دور از هیاهو و جنجال کار می کرد و تمام وقتش را جز بازیگری با تحقیق و مطالعه می گذراند. از این هنرمند نوشته های بسیاری بر جای مانده که هیچکدام آنها چاپ نشده و ما امیدواریم بتوانیم آنها را چاپ و منتشر کنیم."
راد با اشاره به عزت نفس همیشگی کسبیان گفت: او همیشه سرش را بلند نگه می‌داشت و هرگز به خاطر پول به هیچ کاری تن نداد.
در پایان پیکر کسبیان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا آرام گرفت.