در حال بارگذاری ...

در نهایت گروه ما شامل 40 تا 50 تن است اما بازیگران اصلی نمایش یارتا یاران(مجنون)، دریا آشوری(لیلی)، آتش تقی‌پور(پدر مجنون)، محمد احدی(پدر لیلی)، پرویز بزرگی(پهلوان) و غدیر عیدی‌زاده(مونس) هستند./ در تمام کارهایم قصه‌هایی را انتخاب کرده‌ام که مبنای آن عشق بوده است. عشق می‌تواند راه گشای انسان برای رسیدن به والایی باشد. آن عشق ناگزیری که لیلی و مجنون گرفتار آن هستند آنان را والا می‌کند.

در نهایت گروه ما شامل ۴۰ تا ۵۰ تن است اما بازیگران اصلی نمایش یارتا یاران(مجنون)، دریا آشوری(لیلی)، آتش تقی‌پور(پدر مجنون)، محمد احدی(پدر لیلی)، پرویز بزرگی(پهلوان) و غدیر عیدی‌زاده(مونس) هستند./ در تمام کارهایم قصه‌هایی را انتخاب کرده‌ام که مبنای آن عشق بوده است. عشق می‌تواند راه گشای انسان برای رسیدن به والایی باشد. آن عشق ناگزیری که لیلی و مجنون گرفتار آن هستند آنان را والا می‌کند.

پری صابری کارگردان پیشکسوت تئاتر ایران که پیش از این نمایش‌های"رستم و سهراب"، "شمس پرنده"، "من از کجا عشق از کجا"، "آنتیگونه"، "رند خلوت نشین" و بسیاری دیگر را در پرونده کاری خود دارد سرانجام تمرین نمایش"لیلی و مجنون" را آغاز کرد.
وی که دور روز از آغاز تمرینات"لیلی و مجنون" را سپری کرده است درباره گروه اجرای این نمایش به سایت ایران تئاتر گفت:«در نهایت گروه ما شامل 40 تا 50 تن است اما بازیگران اصلی نمایش یارتا یاران(مجنون)، دریا آشوری(لیلی)، آتش تقی‌پور(پدر مجنون)، محمد احدی(پدر لیلی)، پرویز بزرگی(پهلوان) و غدیر عیدی‌زاده(مونس) هستند.»
وی همچنین درباره دیگر عوامل این نمایش گفت:«خسرو خورشیدی به عنوان طراح لباس و دکور و نادر رجب‌پور به عنوان طراح حرکات با من همکاری می‌کنند و رامین آزادآور آهنگسازی این نمایش را بر عهده دارد.»
صابری درباره موضوع نمایش گفت:«"لیلی و مجنون" برگرفته از شعر نظامی گنجه‌ای و به روایت من شکل گرفته که در تیر ماه و در تالار وحدت اجرا خواهد شد.»
وی که بیش از پانزده سال به طور مستمر روی متون ایرانی و در زمینه‌های عرفان و اسطوره‌های حماسی کار کرده با بیان این که"لیلی و مجنون" راه طولانی را طی کرده و اینک گویی به سر منزل رسیده، درباره نگاه خود به قصه"لیلی و مجنون" گفت:«در تمام کارهایم قصه‌هایی را انتخاب کرده‌ام که مبنای آن عشق بوده است. عشق می‌تواند راه گشای انسان برای رسیدن به والایی باشد. آن عشق ناگزیری که لیلی و مجنون گرفتار آن هستند آنان را والا می‌کند.»
این کارگردان تئاتر که در حال نگارش مجموعه‌ای تلویزیونی درباره زندگی سعدی است در این باره به خبرنگار ما گفت:«نوشتن این مجموعه را مثل دیگر نوشته‌هایم برای دل خودم شروع کردم و هیچ پیشنهادی در کار نبوده است. اما پس از اتمام کار که هم اکنون به نیمه رسیده آن را برای تولید تلویزیونی سفارش خواهم داد.»
وی افزود:«در این مجموعه بیشتر به شرایط اجتماعی دنیای اسلام در زمان زندگی سعدی پرداخته‌ام و او را در تلاطم تاریخی دنبال می‌کنم. سفرها و حکایت‌های او را نیز نشان می‌دهم. از نگارش این متن لذت می‌برم زیرا دنیای سعدی بزرگ، جذاب و پر از شیرینی و تلخی است و حتماً برای مردمی که سعدی در دل و جانشان ریشه دارد نیز جذاب خواهد بود.»