در حال بارگذاری ...

”هتل عروس” با کارگردانی یک اسپانیایی روی صحنه می‌رود

احتمالاً اجرای این نمایش تمدید خواهد شد و کارگردان اسپانیایی در حال رایزنی است تا اوایل خرداد ماه این نمایش را در خانه هنرمندان روی صحنه ببرد.

نمایش”هتل عروس” نوشته چیستا یثربی و به کارگردانی رافائل روبلس لورو کارگردان اسپانیایی 20 اردیبهشت در تالار دانشگاه علامه طباطبایی اجرا می‌شود.
نمایش”هتل عروس” که سال 1374 در اولین جشنواره تئاتر بانوان، با عنوان”عروسان آتش” موفق به کسب جایزه اول نمایشنامه‌نویسی این جشنواره شد، چهارشنبه ساعت 18 با حضور بازیگران ایرانی در تالار دانشگاه علامه طباطبایی روی صحنه می‌رود.
چیستا یثربی نویسنده این نمایشنامه در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، گفت:«این نمایشنامه در ابتدا با عنوان”عروسان آتش” نگاشته شد اما به دلیل این که پس از مدتی خسرو سینایی فیلم سینمایی تحت همین عنوان ارائه داد تصمیم گرفتم که نام آن را به”هتل عروس” تغییر دهم. این نمایشنامه در جشنواره تئاتر فجر سال 1379 به کارگردانی سیما تیرانداز اجرا شد و پس از آن نیز اجرای عمومی داشت. تا این که سال 1382 به همراه نمایشنامه”محاله که فکر کنید این طوری هم ممکنه بشه” در یک کتاب به دو زبان انگلیسی و فارسی توسط انتشارات”نامیرا” به چاپ رسید.»
نویسنده نمایشنامه”هتل عروس” در خصوص اجرای این نمایش اظهار کرد:«احتمالاً اجرای این نمایش تمدید خواهد شد و کارگردان اسپانیایی در حال رایزنی است تا اوایل خرداد ماه این نمایش را در خانه هنرمندان روی صحنه ببرد.»
وی در ادامه افزود:«رافائل روبلس لورو از اساتید دانشکده علامه طباطبایی است و با خواندن این نمایشنامه، آن را از زبان انگلیسی به اسپانیایی ترجمه کرده است. در این نمایش بازیگرانی چون شیرین حسین‌زاده، حامد اعتصام، سحر خالقی و سعید رفیعی ایفای نقش دارند و نوازندگانی چون حامد رحیمی‌زاده، آرش ثابت و نوید خداوندی به طور زنده موسیقی آن را اجرا می‌کنند.