در حال بارگذاری ...

جشنواره‌های مکزیک و اسپانیا میزبان ”اپرای عروسکی رستم و سهراب” می‌شوند

طی رایزنی‌هایی که با لهستان انجام شده پیشنهاد شده که نمایش”رستم و سهراب” در جشنواره”پوزنان” لهستان که یکی از معتبرترین جشنواره‌های این کشور است اجرا شود که البته امسال امکان این کار برایمان مقدور نیست و سفر در سال ۱۳۸۶ انجام می‌شود./ پس از اجرای اپرای عروسکی”رستم و سهراب” در مشهد تمرینات نمایش”قصه تلخ طلا” با مدت زمان یک بار در هفته آغاز می‌شود. در این نمایش ایرج راد، نسیم ادبی، نعمت‌الله اسداللهی و محمد ساربان ایفای نقش دارند.

جشنواره‌های”شش هزار سال تمدن ایران” در مکزیک و”هنرهای آسیایی” در اسپانیا میزبان نمایش ”اپرای عروسکی رستم و سهراب”خواهند بود.
بهروز غریب‌پور کارگردان اپرای عروسکی”رستم و سهراب” در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، گفت: طی رایزنی‌هایی که با لهستان انجام شده پیشنهاد شده که نمایش”رستم و سهراب” در جشنواره”پوزنان” لهستان که یکی از معتبرترین جشنواره‌های این کشور است اجرا شود که البته امسال امکان این کار برایمان مقدور نیست و سفر در سال 1386 انجام می‌شود. همچنین جشنواره‌های”شش هزار سال تمدن ایران” در مکزیک و”هنرهای آسیایی” در اسپانیا میزبان این نمایش خواهند بود.
وی با اشاره به اجرای اپرای عروسکی”رستم و سهراب” در حاشیه بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی افزود:این نمایش به مدت هفت شب در تالار هاشمی مشهد اجرا می‌شود.
اجرای این نمایش در مشهد اولین تجربه‌ای است که در مورد صحنه سیارمان مورد آزمایش قرار می‌دهیم و پس از آن سفرهای خارجی برای این نمایش پیش بینی شده است.
غریب‌پور درخصوص انصراف از اجرای نمایش”خداوند در آلتونا حرف می‌زند” گفت:«طی مذاکراتی که با حسین پارسایی رئیس مرکز هنرهای نمایشی و محمد ابراهیمیان نویسنده این نمایش صورت گرفت از اجرای این نمایش منصرف شدم و نمایش”قصه تلخ طلا” با نویسندگی و کارگردانی خودم مهر ماه در تالار چهارسو اجرا می‌شود.»
وی در ادامه افزود:«پس از اجرای اپرای عروسکی”رستم و سهراب” در مشهد تمرینات نمایش”قصه تلخ طلا” با مدت زمان یک بار در هفته آغاز می‌شود. در این نمایش ایرج راد، نسیم ادبی، نعمت‌الله اسداللهی و محمد ساربان ایفای نقش دارند، همچنین موسیقی آن به عهده ونداد مصاح‌زاده است و هنگامه سازش به عنوان دستیار کارگردان حضور دارد.»
داستان نمایش”قصه تلخ طلا” به زندگی مرد ماهیگیری می‌پردازد که دریا به او طلسم شده و امکان صید ماهی برای او فراهم نمی‌شود، اما ناگهان اتفاقی جادویی برای او رخ می‌دهد.