در حال بارگذاری ...

علیزاد با”اولئانا” دیوید ممت تیرماه در سالن شماره 2 مجموعه تئاتر شهر

بنا بر تغییر محل اجرا از کارگاه نمایش به سالن شماره ۲، اجرای دکور تغییر خواهد کرد و در واقع این عمده‌ترین تغییری است که اجرای عمومی با اجرای جشنواره خواهد داشت. تلاش می‌کنیم بازی‌ها و میزانسن‌ به همان شکل باشد./از اتفاق به نظرم بهترین جنبه اجرای جشنواره، میزانسن‌های آن بود. اجرای”اولئانا” در جشنواره نسبت به دیگر اجراها مورد نقد و بررسی قرار گرفت و پوشش مطبوعاتی بیشتری داشت. تلاش کردم در اجرای نمایشنامه‌ دیوید ممت به عنصر موسیقایی متن تاکید کنم و این خواسته در بازی بازیگران وجود داشت.

نمایش”اولئانا” نوشته دیوید ممت و به کارگردانی علی‌اکبر علیزاد از تیر ماه در سالن شماره 2 مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود.
علی‌اکبر علیزاد کارگردان نمایش”اولئانا” در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، همچنین از احتمال انتشار نمایشنامه‌نامه”اولئانا” از سوی نشر ماهی خبر داد.
علیزاد که نمایش”اولئانا” را سال گذشته در جشنواره تئاتر فجر در کارگاه نمایش در دو نوبت اجرا کرد، درباره اجرای عمومی آن به خبرنگار سایت ایران تئاتر گفت:«بنا بر تغییر محل اجرا از کارگاه نمایش به سالن شماره 2، اجرای دکور تغییر خواهد کرد و در واقع این عمده‌ترین تغییری است که اجرای عمومی با اجرای جشنواره خواهد داشت. تلاش می‌کنیم بازی‌ها و میزانسن‌ به همان شکل باشد.»
وی در پاسخ به این پرسش که برخی از انتقادها نسبت به میزانسن‌ها بود گفت:«از اتفاق به نظرم بهترین جنبه اجرای جشنواره، میزانسن‌های آن بود. اجرای”اولئانا” در جشنواره نسبت به دیگر اجراها مورد نقد و بررسی قرار گرفت و پوشش مطبوعاتی بیشتری داشت. تلاش کردم در اجرای نمایشنامه‌ دیوید ممت به عنصر موسیقایی متن تاکید کنم و این خواسته در بازی بازیگران وجود داشت.»
کارگردان نمایش”اولئانا” با ابزار امیدواری از موفقیت اجرای عمومی نمایشش گفت:«خیلی به جذب تماشاگر به ویژه مخاطب دانشگاهی اعتقاد دارم. ممت در میان دانشجویان، چهره شناخته شده‌ای است، در حالی که اجرای ما اولین نمایش عمومی و حرفه‌ای از آثار این نمایشنامه‌نویس برجسته است.»
علیزاد در پایان آرزو کرد به زودی بتواند نمایشنامه‌”روزهای خوش” بکت را اجرا کند. وی در حال حاضر مشغول ترجمه این نمایشنامه است.
بنا بر گزارش سایت ایران تئاتر در نمایش”اولئانا” میترا گرجی و محمدرضا جوزی بازی دارند و طراحی صحنه و لباس آن را حسن معجونی انجام داده است.