در حال بارگذاری ...

پخش تله تئاترهای خارجی شبکه چهار سیما با”دشمن مردم” آغاز می‌شود

بسیاری از این تله تئاترها زمان طولانی دارند. برای مثال آثار شکسپیر سه ساعته هستند. از آن جا که تلویزیون یک رسانه عمومی است و اغلب مردم علاقه و فرصت دیدن کارهای طولانی را ندارند مجبور می‌شویم زمان تله تئاترها را برای سلیقه عموم کوتاه کنیم./ ”دشمن مردم” یک متن از آرتور میلر است که او آن را براساس”دشمن مردم” هنریک ایبسن نوشته است. در آن جیمز دالی، فیلپ سولفو و کیت رید با کارگردانی پل بوگارت حضور دارند. این تله تئاتر که محصول کمپانی”کولتور” آمریکاست با مدت ۱۲۰ دقیقه نگاه آرتور میلر را به متن”دشمن مردم” ایبسن نشان می‌دهد.

پخش نخستین سری از مجموعه تله تئاترهای خارجی با پخش تله تئاتر”دشمن مردم” اثر آرتور میلر که براساس ”دشمن مردم” هنریک ایبسن نوشته شده در شبکه چهار سیما آغاز می‌شود.
به گزارش سایت ایران تئاتر، این تله تئاتر با کارگردانی پل بوگارت 27 اردیبهشت ماه از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.
میترا علوی‌طلب، تهیه کننده تله تئاترهای خارجی شبکه چهار سیما با اشاره به تهیه تله تئاترهایی از نمایشنامه‌های نویسندگان بزرگی چون شکسپیر، ویلیامز، ایبسن، کلیفورد اودز و دیگران به سایت ایران تئاتر گفت:«این تله تئاترها در خارج از کشور و عمدتاً در انگلستان و آمریکا تولید شده‌اند و کار ما روی این آثار شامل تدوین، ترجمه و دوبله آن‌هاست.»
وی افزود:«تاکنون تله تئاترهای”دشمن مردم”، ”رومئو و ژولیت”، ”ژولیوس سزار”، ”دشمنان” و... را در فهرست پخش قرار داده‌ایم.»
وی درباره دلایل تدوین این تله تئاترها گفت:«بسیاری از این تله تئاترها زمان طولانی دارند. برای مثال آثار شکسپیر سه ساعته هستند. از آن جا که تلویزیون یک رسانه عمومی است و اغلب مردم علاقه و فرصت دیدن کارهای طولانی را ندارند مجبور می‌شویم زمان تله تئاترها را برای سلیقه عموم کوتاه کنیم.»
علوی‌طلب درباره تله تئاتر”دشمن مردم” گفت:«”دشمن مردم” یک متن از آرتور میلر است که او آن را براساس”دشمن مردم” هنریک ایبسن نوشته است. در آن جیمز دالی، فیلپ سولفو و کیت رید با کارگردانی پل بوگارت حضور دارند. این تله تئاتر که محصول کمپانی”کولتور” آمریکاست با مدت 120 دقیقه نگاه آرتور میلر را به متن”دشمن مردم” ایبسن نشان می‌دهد.»
وی افزود:«مدیر دوبلاژ این تله تئاتر زهره شکوفنده است و پرویز بهرام، مظلومی، زنده‌دل و مینو غزنوی و جمعی از گویندگان حرفه‌ای کار را دوبله کرده‌اند.»
گفتنی است در هفته جاری(20 اردیبهشت) قسمت دوم تله تئاتر”زمستان 66” به کارگردانی محمد یعقوبی از شبکه 4 سیما پخش می‌شود.