در حال بارگذاری ...

حسین مسافرآستانه از تعامل مرکز هنرهای نمایشی با انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس خبر داد

امسال سه نمایش توسط انجمن تولید می‌شود که یکی از آن‌ها که بزرگ و باشکوه هم خواهد بود، اکنون در دست مطالعه است. تولید و تهیه کنندگی دو نمایش دیگر را نیز برای اجرای عمومی به عهده می‌گیریم و از هنرمندان می‌خواهیم طرح و برنامه‌های خود را به انجمن ارائه دهند تا گام اول را در تولید تئاتر برداریم، چون جای خالی تئاتر با موضوعات دفاع مقدس در کشور را به خوبی حس می‌کنیم./ پیشنهادهایی برای اجرا با موضوعات دفاع مقدس به مرکز هنرهای نمایشی ارائه کرده‌ایم که در برخی از این پیشنهادات امکان مشارکت ما نیز وجود دارد. بدین ترتیب انجمن می‌تواند از آثاری که در حیطه تئاتر انقلاب و دفاع مقدس باشد حمایت مادی و معنوی کند.

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نمایش‌های پیشنهادی خود را برای اجرا به مرکز هنرهای نمایشی ارائه می‌دهد.
حسین مسافرآستانه رئیس انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در گفت‌وگوی اختصاصی با سایت ایران تئاتر، با اعلام این خبر افزود:«پیشنهادهایی برای اجرا با موضوعات دفاع مقدس به مرکز هنرهای نمایشی ارائه کرده‌ایم که در برخی از این پیشنهادات امکان مشارکت ما نیز وجود دارد. بدین ترتیب انجمن می‌تواند از آثاری که در حیطه تئاتر انقلاب و دفاع مقدس باشد حمایت مادی و معنوی کند.»
وی به نمایش”مثل سوسوی فانوس آویخته” اشاره کرد و گفت:«پیشنهاد اجرای این نمایش از سوی انجمن به مرکز هنرهای نمایشی داده شد. ضمن این که این نمایش سال گذشته در هفته بسیج در تالار اسوه به مدت یک هفته روی صحنه رفت. اما ما پیشنهاد‌های دیگری هم داریم که قطعاً با توجه به فشردگی برنامه‌های تئاترشهر شاید امکان اجرای همه آن‌ها نباشد که بنا به فرصت و موقعیت تئاترشهر اجرا خواهند شد.»
مسافر سپس به برنامه‌هایی که در انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس مصوب شده اشاره کرد و تصریح کرد:«یکی از برنامه‌ها بازدید هنرمندان تئاتر از مناطق جنگی کشور بود که در سال‌های قبل دستاوردهای خوب و مثبتی را به دنبال داشت. ارزیابی و مطالعه روی چگونگی این سفرها موجب شد که امسال هیئت مدیره سه سفر را برای حضور هنرمندان در مناطق جنگی تصویب کند. یکی از این سفرها به مناطق جنگی شمال غربی کشور خواهد بود. این مناطق کمتر مورد توجه قرار گرفته و در تبلیغات عمومی نیز نسبت به دفاع مقدس روی آن مانور نشده است. آشنایی با آن منطقه بکر موضوعات بکرتری را به همراه خواهد داشت. امیدوارم این سفر با حضور نمایشنامه‌نویسان جوان و پیشکسوت در کنار هم طراحی شود. سفر دیگر به مناطق جنوب کشور است و سفر ویژه که با حضور تعدادی نمایشنامه‌نویس انجام خواهد شد به یکی از مناطق غرب یا جنوب خواهد بود. برنامه دیگر انجمن اجرای مصوبات کانون نمایشنامه نویسان است که از سال گذشته فعالیت خود را شروع کرده است. این کانون سعی دارد به محفلی برای هنرمندان دفاع مقدس برای تولید و تحقیق تبدیل شود. عضوگیری آن انجام شده و کارت اعضا نیز صادر شده است. روز گذشته 25 اردیبهشت ماه نیز اولین جلسه عادی خود را با حضور اعضا برگزار کرد. تقویت این کانون یکی از برنامه‌های انجمن در طول امسال خواهد بود. دو برنامه جدید نیز در انجمن برای اولین بار تصویب شده است. امسال سه نمایش توسط انجمن تولید می‌شود که یکی از آن‌ها که بزرگ و باشکوه هم خواهد بود، اکنون در دست مطالعه است. تولید و تهیه کنندگی دو نمایش دیگر را نیز برای اجرای عمومی به عهده می‌گیریم و از هنرمندان می‌خواهیم طرح و برنامه‌های خود را به انجمن ارائه دهند تا گام اول را در تولید تئاتر برداریم، چون جای خالی تئاتر با موضوعات دفاع مقدس در کشور را به خوبی حس می‌کنیم. همچنین برگزاری جلسات نمایشنامه‌خوانی نیز در دستور کار انجمن است. به دلیل استقبالی که سال گذشته از این جلسات شد امسال سه دوره نمایشنامه‌خوانی را با همکاری مرکز هنرهای نمایشی و دانشگاه تهران برگزار خواهیم کرد.»
مسافر اشاره کرد:«یکی از این دوره‌ها در مجتمع فرهنگی هنری اسوه، دوره بعد در تئاترشهر و دوره دیگر را در دانشگاه تهران و احتمالاً‌ تالار مولوی برگزار می‌کنیم. سال گذشته قرار بود یک دوره نمایشنامه‌خوانی برگزار شود که به دلیل استقبال به دو دوره افزایش پیدا کرد. امسال نیز آثار ارسال شده در حال گزینش است و به زودی اولین دوره نمایشنامه‌خوانی تئاتر مقاومت برگزار خواهد شد.»