در حال بارگذاری ...

طیبی از «زندگی ضرب‌در سه» به «افرای ژاپنی» رسید

نمایش «افرای ژاپنی» براساس کتاب زندگی ضرب‌در سه یاسمینا رضا نمایشنامه و فیلمنامه نویس فرانسوی نوشته شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر،‌ مسعود طیبی کارگردان و بازیگرجوان عرصه تئاتر درخصوص نمایش جدیدش که در بخش «تولیدات تازه‌های تئاتر ایران» جشنواره تئاتر فجر پذیرفته شده است،‌ گفت:‌ سال 91 مسعود هاشمی نژاد متنی را براساس نمایشنامه «زندگی ضرب در سه» یاسمینا رضا نوشت که ابتدا قرار بود تنها بازنویسی‌ای از این متن انجام شود اما با توجه به تغییرات زیادی که در نوشته هاشمی نژاد نسبت به کتاب یاسمینا رضا صورت گرفت نام نمایشنامه هم به «افرای ژاپنی» تغییر کرد.

این کارگردان که پیش از این بیشتر به سراغ بازیگران چهره می‌رفت، درباره انتخاب بازیگران تئاتری برای این نمایش گفت: در گذشته فکر می‌کردم که توانایی‌های یک کارگردان در کنار بازیگران چهره متبلور می‌شود، اما الان این نظر را نمی‌پذیرم و معتقدم استعدادهای کارگردان براساس دانش و تجربه خودش باید شکوفا شود.

مسعود طیبی ادامه داد: متاسفانه برخی از چهره‌ها، تئاتر را تنها یک تفریح می‌دانند در حالیکه اینگونه نیست. به همین دلیل به سراغ هنرمندان پرقدرت و خوب تئاتر رفتم تا همراهی و همگونی بیشتری را شاهد باشم.

«افرای ژاپنی» داستان دو زوج را نشان می‌دهد که علی‌رغم تلاش‌های زیاد نمی‌توانند به تفاهم برسند و روابط شان از هم گسیخته می‌شود. در نهایت یک زوج با تغییراتی که در رفتار خود ایجاد می‌کنند به این تفاهم می‌رسند.

طیبی در پایان گفت:‌ هشت ماه است با گروهی متشکل از هنرمندان خیلی جوان تئاتر که بیشتر متولدین دهه 70 هستند،‌ نمایش گالیله را تمرین می‌کنم و امیدوارم تا اردیبهشت سال 95 این نمایش برای به صحنه رفتن آماده شود.

بازیگران نمایش «افرای ژاپنی» رویا بختیاری،‌ سارا پورصبری،‌ بهروز کاظمی و آرش میرطالبی هستند و سعید حسنلو طراح صحنه،‌ ایمان میرهاشمی و محمد صادقی به عنوان دستیاران کارگردان، طیبی را همراهی می‌کنند.




مطالب مرتبط

نقدی بر نمایش «نفرین رزالین» نوشته و کار مسعود طیبی

رومئو و ژولیت؛ قربانیان عشقی نافرجام در رقابت صاحبان قدرت
نقدی بر نمایش «نفرین رزالین» نوشته و کار مسعود طیبی

رومئو و ژولیت؛ قربانیان عشقی نافرجام در رقابت صاحبان قدرت

سیدعلی تدین صدوقی: این شب‌ها گذرتان به تئاتر شهر بیفتد در سالن قشقایی می‌توانید تماشاگر نمایش «نفرین رزالین» تازه‌ترین اثر نمایشی مسعود طیبی باشید. نمایشی که درام معروف «رومئو و ...

|

نظرات کاربران