در حال بارگذاری ...

صحنه تئاتر گلستان بوی محرم گرفت

گروه‌های نمایشی استان گلستان هم‌زمان با آغاز محرم نمایش‌‌های خود را با حال و هوای محرم به صحنه برده‌اند.

به گزارش سایت ایران تئاتر، الله‌قلی نظری رئیس انجمن نمایشی استان گلستان ازاجراهای نمایشی منطبق با فرهنگ عاشورایی در  این استان خبر داد و گفت: اجرای برنامه نمایش‌نامه خوانی در تکیه هنرمندان یکی از فعالیت‌های این استان است که در ایام محرم انجام می‌شود.

 او با اشاره به اینکه تکیه هنرمندان واقع در محله دوشنبه‌ای شهر گرگان، یکی از خانه‌های قدیمی و تاریخی است که توسط حوزه هنری این استان آماده بهره‌برداری برای هنرمندان شده ‌است، افزود:

برنامه نمایشنامه‌خوانی در این تکیه، از شب اول محرم آغاز شده‌ است و هر شب بعد از مراسم عزاداری یک نمایشنامه خوانده می‌شود. نمایشنامه «نیزه های بی‌سر»، نوشته: احمد صفوی‌نژاد و کارگردانی: ابوالفضل کریمی، نمایشنامه «عاشقانه‌ای برای حسین»، نوشته: آزاده گیلانی و یاسین رضوانی و  کارگردانی: ایمان جهانگیری، نمایشنامه«شب حر 2010»، نوشته: سید مهدی صمدی و کارگردانی: فاطمه احمدی، نمایشنامه «زمستان»، نوشته و کارگردانی: بهمن ولیان، نمایشنامه «فتح خون»، نوشته: شهید سید مرتضی آوینی و کارگردانی: مجید انوری، از آثاری بودند که در تکیه هنرمندان خوانده شده‌است.

نظری در خصوص اجرای تعزیه در شهرستان‌های این استان گفت: گروه‌های نمایشی در قالب‌های مردمی و میدانی در شهرستان‌های مینودشت، گنبد، علی‌آبادکتول، کردکوی، بندرگز، جیلین، سرخن کلاته، گالی‌کش، کلاله، سرخن کلاته و خود استان گرگان توسط گروه‌های مردمی، نمایش تعزیه اجرا می‌شود.

رئیس انجمن نمایشی استان گلستان افزود: نمایش «یک کربلا عطش» نوشته و کارگردانی رشید نصیری در بندرگز تولید و به صورت کارنوال از 27 مهرماه تا 5 آبان اجرا می‌شود و بعد از تاریخ ذکر شده این نمایش در خود استان گلستان اجرا خواهد شد.

نظری در ادامه از اجرای نمایش «ساحل خونین» نوشته و کارگردانی عباس محمدی از16 آبان خبر داد و گفت: نمایش «دلدادگی» نوشته و کارگردانی مجید بیکی نیز، 26 آبان در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی مجموعه تئاتر شهر گرگان به صحنه می‌روند.‌




مطالب مرتبط

با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی صورت گرفت

پایان اجراهای بخش صحنه‌ای جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی
با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی صورت گرفت

پایان اجراهای بخش صحنه‌ای جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

آخرین روز از برگزاری بخش صحنه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی درحالی به میزبانی تالارفخرالدین اسعد گرگانی شهر گرگان برگزار شد که گروه اجرایی نمایش «طبیب اجباری» از کشور تاجیکستان و دیگر آثار نمایشی به صحنه رفته در تماشاخانه نگاه و مجتمع فرهنگی ...

|

نظرات کاربران