در حال بارگذاری ...
افسانه ماهیان:

تئاتر دولاویل پاریس میزبان «هم‌هوایی» می‌شود

افسانه ماهیان از اجرای عمومی نمایش «هم‌هوایی» در تئاترشهر پاریس خبرداد.

به گزارش سایت ایران تئاتر،‌ افسانه ماهیان کارگردان نمایش «هم‌هوایی» که سال گذشته این نمایش را در دو سالن حافظ و اکو به صحنه برده است، با اعلام این خبر گفت: روز جمعه 8 آبان،  عازم کشور فرانسه هستیم و نمایش «هم‌هوایی» را دوم تا هفتم نوامبر در یکی از مهم‌ترین سالن‌های شهر پاریس به صحنه می‌بریم.

ماهیان اجرای عمومی در پاریس را دارای اهمیتی ویژه‌ دانست و گفت: درکشورهای اروپایی بیشتر نمایش‌ها، یک هفته یا 10 شب به صحنه می‌روند اما در فواصل مختلف مجدد اجرا می‌شوند تا مخاطبان امکان بیشتری برای تماشای نمایش‌ها داشته باشند.

مدیر گروه تئاتر شیوه درخصوص شرایط فراهم شدن اجرای هم‌هوایی در پاریس بیان کرد: برای اجرای این اثر من اقدامی نکرده‌ام. پس از اجرای هم‌هوایی در بخش بین‌الملل جشنواره تئاترفجر درخواست اجرا در فرانسه مطرح شده و ما نیز استقبال کردیم چراکه نمایش در یکی از بهترین سالن‌های تئاتر پاریس یعنی تئاتر دولاویل Theatre delaville به صحنه می‌رود.

افسانه ماهیان گفت: همیشه انتخاب نمایش برای اجرا در سایر کشورها از روی فیلم انجام می‌شود اما خوشبختانه انتخاب «هم‌هوایی» روی صحنه تئاتراتفاق افتاد و من از این بابت خیلی خوشحالم چون معتقدم از روی فیلم نمی‌توان درمورد کار قضاوت درستی انجام داد.

بازیگر نمایش «آنفولانزای خوکی» در پایان عنوان کرد: ممکن است نمایش «هم‌هوایی» برای بار سوم در تهران به صحنه رود.

نمایش « هم هوایی» از 11 تا 16 آبان در سالن تئاتردلویل پاریس روی صحنه می‌رود.

نمایش «هم‌هوایی» داستان زندگی سه زن را که برگرفته از شخصیت های مستند هستند،‌ روایت می‌کند که زندگی این سه زن در نقاطی باهم تلاقی دارد و چیزی که زندگی آن‌ها را به هم گره می‌زند، عشق است.

این زن‌هاهمسر شهید عباس دوران، شهلا جاهد و لیلا اسفندیاری کوهنورد ایرانی هستند که دوره نوجوانی‌شان مصادف با جنگ تحمیلی ایران و عراق است و زندگی خود را ازهمان دوران نوجوانی تا اکنون بازگو می کنند.

هم‌هوایی نوشته مهین صدری و کارگردانی افسانه ماهیان است و ستاره اسکندری،‌ الهام کردا و باران کوثری در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

منوچهر شجاع طراح صحنه و لباس، محمدرضا جدیدی‌ موسیقی و طراح افکت و محمدرضا حسین‌زاده به عنوان مدیرتولید ماهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.




مطالب مرتبط

همزمان با زادروز دکتر علی رفیعی

نشست اکران فیلم‌تئاتر «خانه برناردا آلبا» برگزار شد
همزمان با زادروز دکتر علی رفیعی

نشست اکران فیلم‌تئاتر «خانه برناردا آلبا» برگزار شد

نخستین برنامه نمایش فیلم‌تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم‌تئاتر «خانه برناردا آلبا» اختصاص داشت.

|

نظرات کاربران