در حال بارگذاری ...

جشنواره «اولین تجربه» در قم برگزار می‌شود

جشنواره تئاتر «اولین تجربه» از 9 تا 14 آبان ماه 1394 با حضور اساتید و هنرجویان تئاتر برگزار می‌شود.

به گزارش سایت ایران تئاتر، احمد سلیمانی مسئول واحد هنرهای نمایش از برگزاری جشنواره  تئاتر «اولین تجربه» توسط واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم خبر داد و گفت: این جشنواره از 9 تا 14 آبان ماه با حضور 6 گروه از هنرجویان تئاتر و آثاری با مضامین اجتماعی، دفاع مقدس و معناگرا در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار خواهد شد.

 او افزود: هر روز یک نمایش در دو سانس متوالی  اجرا می‌شود که سانس اول برای عموم علاقه‌مندان به هنر نمایش و سانس دوم ویژه‌ی هنرآموزان واحد نمایش حوزه هنری، هنرمندان و اعضای تیم داوری جشنواره است.

 سلیمانی گفت: هر شب و پس از اجرای سانس دوم هر نمایش،  جلسه‌ای  با حضور  یکی از هنرمندان و اساتید شاخص استان برگزار خواهد شد تا اساتید، هنرآموزان و اجراکنندگان نمایش به بحث، تبادل نظر و پرسش و پاسخ پیرامون نمایش اجرا شده بپردازند.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان قم در رابطه با چگونگی شکل‌گیری و اهداف برگزاری این جشنواره گفت: واحد نمایش حوزه هنری استان قم در راستای وظایف خود در 3 سال اخیر به کشف استعداد، جذب و پرورش علاقه‌مندان به هنر نمایش پرداخته تا از این طریق بتواند پشتوانه‌ای مناسب و هنرمندانی متعهد برای آینده هنر تئاتر استان، که یکی از استان‌های صاحب نام در این عرصه است، فراهم کند. واحد نمایش حوزه هنری در 3 سال گذشته، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی هنر نمایش کرده است.

او ادامه داد: در ابتدای این دوره‌ها آموزش بازیگری با برگزاری کارگاه‌ها، ورک شاپ‌ها و پایان دوره‌ها انجام گرفت و سپس در مرحله بعدی علاقه‌مندی هنر آموزان نسبت به گرایش‌های مختلف در عرصه هنر نمایش مد نظر قرار گرفت و هر کدام به سمت کارگاه‌های تخصصی‌تر هدایت شدند.

جشنواره «اولین تجربه»، حاصل آموخته‌های این هنرآموزان در رشته‌های مختلف است که اولین اثر خود را از صفر تا صد اجرا می‌کنند.




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

«تروما» و ضرورتی به نام حاج قاسم سلیمانی 
در گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

«تروما» و ضرورتی به نام حاج قاسم سلیمانی 

احمد سلیمانی، کارگردان «تروما» با بیان اینکه جای خالی بخش هویت ملی در بزرگ‌ترین رویداد تئاتری کشور حس می‌شد، گفت برای ما پرداختن به موضوعی با محوریت حاج قاسم سلیمانی یک ضرورت بود.

|

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی که از چهارشنبه 12 دی روی صحنه خواهد رفت، آغاز شد.

|

نظرات کاربران