در حال بارگذاری ...
علیرضا نادری در آیین افتتاح نمایش «متاستاز»:

با همپایان بیماران همراه شوید

علیرضا نادری، نویسنده و کارگردان تئاتر، معتقد است علم پزشکی پیوندی با خانواده بیمار ندارد. او در آیین افتتاح نمایش «متاستاز» گفت: «ما به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر این جامعه باید به بیمار و همپایان بیمار که ذره ذره آب می‌شوند، بیشتر فکر کنیم.»

به گزارش سایت ایران تئاتر، نمایش «متاستاز» به کارگردانی علی‌اصغر دشتی شب گذشته، اجرای خود را در سالن تئاتر مجموعه آزادی آغاز کرد.

پیش از ورود تماشاگران به سالن نمایش، آرش وفاداری، تهیه کننده و علی اصغر‌دشتی، طراح متن و کارگردان، ضمن خوشامدگویی و تشکر از هنرمندان،‌ از علیرضا نادری نویسنده و کارگردان تئاتر درخواست کردند به عنوان همپای بیمار سرطانی، سخن بگوید.

نادری گفت: من از دور در جریان پروژه «متاستاز» بوده‌ام چون مهم‌ترین مسأله من، پس از مرگ سینا، سرطان است و دادن این آگاهی که گفتن جملات تاسف بار به همپای بیماران، کاری اهریمنی است. باید خود را با همپای بیماران، همراه کنید. گاهی نگاه‌های ما پر از ترحم نسبت به کسی است که در خط مقدم نبرد قرار دارد.

نادری ایده اجرای نمایش «متاستاز» را خلاقانه دانست و گفت: اصغر دشتی را تحسین می‌کنم که به این نکته توجه کرده ‌است. نویسندگان باید بیش‌تر به این مسائل که تراژدی‌های خانگی ما هستند، توجه کنند.

علیرضا نادری بیان داشت: با نمایش «متاستاز» پیوند داشته باشید. این نمایش گزارش بازی‌ای است که ما در آن شکست خوردیم. به آن دچار بودیم اما چهار- دو، شکست خوردیم.

او ضمن اشاره به این‌که هفت سال همپای فرزند مرحوم‌اش بوده است، گفت: علم پزشکی پیوندی با خانواده بیمار ندارد. ما به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر این جامعه باید به بیمار و همپایان بیمار که ذره ذره آب می‌شوند، بیشتر فکر کنیم. در صورت فکر کردن، پیوند ایجاد می‌شود.

در این آیین افتتاح، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، داود فتحعلی‌بیگی مدیر کانون نمایش‌های آیینی و سنتی و کیوان نخعی مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی و هنرمندانی چون علیرضا نادری،‌ پانته‌آ پناهی‌ها،‌ صابر ابر،‌ فرزین صابونی، الهام کردا، رامین سیار‌دشتی، حمیدرضا صدر، پریسا مقتدی، امیر اسمی، تورج ثمینی‌پور، حمید لبخنده، مسعود فروتن، علی شمس، مازیار فکری‌ارشاد، آروند دشت‌آرای و رامتین شهبازی حضور داشتند.

«متاستاز»، با بازی شیما مهدوی، ایلناز شعبانی، یاسمن ادیبی،‌ مهتاب پرنیان، فاطمه صادقی و با همراهی ملیکا روح‌انگیزی، از 9 آبان تا 1 اسفند در مجموعه آزادی، سالن‌های سایه و چهارسوی مجموعه تئاترشهر،‌ تماشاخانه باران،‌ تالار شمس (اکو)، گالری محسن، تماشاخانه ارغنون و تالار مولوی در ساعت‌های مختلف به صحنه می‌رود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران