در حال بارگذاری ...
محسن معینی کارگردان نمایش«رمی جمرات»:

هنرمندان صدای رسای جامعه هستند

محسن معینی معتقد است، هنرمندان صدای رسای جامعه هستند و باید نسبت به اتفاقات جامعه خود واکنش نشان ‌دهند وبا توجه به نزدیک شدن چهلمین روز درگذشت هموطنان در فاجعه منا، نمایش «رمی جمرات»، برای زنده نگه داشتن یاد این عزیزان اجرا می‌شود.

به گزارش سایت ایران تئاتر، محسن معینی کارگردان نمایش «رمی جمرات» که به واقعه منا می‌پردازد، گفت: «رمی جمرات» بازخوانی نمایشی است که سال 92 در برج میلاد به صحنه بردم و فاجعه اخیری که در منا اتفاق افتاد باعث شد این نمایش را بازخوانی کنم.

معینی درخصوص ارتباط حادثه منا با متنی که در سال 92 به صحنه رفته است، گفت:‌ آن متن به واقعه عاشورا می‌پرداخت و نقاط مشترک زیادی با اجرای «رمی جمرات» داشت، اما براساس حادثه منا، مجدد بازخوانی شد که هموطنان ما هم بسیار مظلومانه و برخی از براثر تشنگی جان خود را از دست دادند.

او این نمایشنامه را اقتباسی از گنجینه‌الاسرار دانست وگفت: نمایش«رمی جمرات»، فارغ از نگاه‌های کلیشه‌ای، رویکردی نگاه آسمانی دارد.

معینی درباره شیوه اجرایی نمایش«رمی جمرات»، گفت: در این نمایش دراماتیک، یک نگاه مدرن اضافه کردیم و در فضاسازی از تصویرهای سه بعدی استفاده شده ‌است و همه بازیگران با این فضا در ارتباط هستند.

نمایش «رمی جمرات» یک سیر تاریخی از خلقت انسان تا حادثه اخیر منا را روایت می‌کند و تقابل خیر وشر را به تصویر می‌کشد.

کارگردان نمایش «هزار آینه»،  بازگشت ایرج نوذری به صحنه تئاتر را به نفع جامعه تئاتری دانست و افزود: بیش‌تر بازیگران نمایش، اعضای ثابت گروه ما هستند. ایرج نوذری نیز بعد از نمایش‌های پرمخاطبی که با پدرش اجرا کرد، سال‌ها از فضای تئاتر دور بوده‌ است، اما بعد از خواندن متن، تصمیم گرفت با ما همکاری کند.

در این نمایش که شب گذشته اولین شب اجرای خود را پشت سرگذاشت، ایرج نوذری، مهدی فقیه، پردیس افکاری، امیرعباس توفیقی، رضا حسنی، محمد مقدسی، محمد تنهایی، فریبا فصیحی، زهرا پورعزیزی، آزاده اکبری، احسان زمانی، رومینا نعلبندیان و وجیهه لاریجانی ایفای نقش می‌کنند.

نمایش «رمی جمرات»،‌ تا جمعه 15 ‌آبان هر شب ساعت 19 در فرهنگسرای بهمن به صحنه می‌رود.




مطالب مرتبط

با حضور 40 مادر و دختر در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود

«در سوگ ریحان» و نمایش «خادم الزهرا (س)»
با حضور 40 مادر و دختر در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود

«در سوگ ریحان» و نمایش «خادم الزهرا (س)»

نمایش آیینی «خادم الزهرا (س)» همزمان با برگزاری ویژه‌برنامه «در سوگ ریحان» با حضور مادران و دختران عضو کانون فاطره فرهنگسرای بهمن در تماشاخانه مبارک این فرهنگسرا روی صحنه می‌رود.

|

تقدیر از عوامل نمایش «بهشت در آتش»

تقدیر از عوامل نمایش «بهشت در آتش»

آخرین اجرای نمایش «بهشت در آتش» با حضور مـدیران شهری و فرهنگی، همراه با تقدیر از عوامل این نمایش در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

|

نظرات کاربران