در حال بارگذاری ...
رایانی‌مخصوص، عضو هیات انتخاب جشنواره مقاومت:

تداوم اجراهای عمومی باعث پایداری تئاتر مقاومت خواهد شد

عضو هیات انتخاب جشنواره تئاتر مقاومت، مردمی تر شدن تئاتر این بخش را نیازمند اجراهای عموم آثار این حوزه و تداوم اجراهای آن دانست.

به گزارش سایت ایران تئاتر به نقل از ستاد خبری جشنواره مقاومت، در پی معرفی نامزدهای مسابقه نمایشنامه نویسی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت و معرفی یازده اثر از میان صد نمایشنامه، مهرداد رایانی مخصوص به عنوان یکی از اعضای هیئت انتخاب جشنواره تئاتر مقاومت گفت: در میان یازده نامزدِی که از میان صد نمایش انتخاب کردیم، آثاری با کیفیت و موضوعات متفاوت موجود است، آثاری که به دفاع مقدس می پردازند، نمایشنامه‌هایی مربوط به ایام جنگ و همچنین نمایشنامه‌هایی مربوط به هشت سال دفاع مقدس که در زمان حال و جامعه کنونی اتفاق می‌افتند.

او افزود: یکی از مواردی که کمک شایانی به استمرارتئاتر مقاومت می‌کند، مردمی کردن نمایش‌ها است. یعنی نمایشنامه باید حرف مردم این سرزمین باشد وکم‌تر به سمت سیاست برود و شعارزده هم نباشد. نمایشنامه‌نویس باید از روشنفکری من‌درآوردی بپرهیزد.

کاهش تسلط بخش دولتی نیزمی‌تواند در دراز مدت به این تداوم کمک کند، ما باید با ابزارهای فرهنگی، بخش خصوصی را ترغیب کنیم که در این بخش سرمایه گذاری کنند.

رایانی‌مخصوص تاکید کرد: باید بخشی از این جشنواره را به خود هنرمندان واگذار کرد. با اعتماد به هنرمندان تئاتر، جشنواره از رشد علمی مناسبی برخوردار خواهد شد و تداوم اجراهای عمومی نمایش‌ها، راه دیگری برای تداوم واستمرار جشنواره است زیرا در طول اجراها مردم به تماشاخانه‌ها می‌روند و با این گونه نمایشی آشنا می‌شوند.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت با دبیری حسین پارسایی در قالب اجرای عمومی آثار منتخب تهران و سایر شهرهای ایران از ۳۱ شهریور تا هفتم آذر ۱۳۹۴ در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

مهرداد رایانی‌مخصوص درباره کارگاه آموزشی‌اش در جشنواره فجر توضیح داد

بررسی شگردهای مبتکرانه برای گذر از ارکان تئاتر
مهرداد رایانی‌مخصوص درباره کارگاه آموزشی‌اش در جشنواره فجر توضیح داد

بررسی شگردهای مبتکرانه برای گذر از ارکان تئاتر

مهرداد رایانی‌مخصوص، نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر، در دو روز پایانی برنامه‌های چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در یک کارگاه آموزشی، شگردهای مبتکرانه برای گذر از ارکان تئاتر را بررسی خواهد کرد.

|

نظرات کاربران