در حال بارگذاری ...

بهزاد فراهانی «جوادیه» را افتتاح کرد

اجرای نمایش «جوادیه» نوشته و کار کهبد تاراج، دیشب با حضور بهزاد فراهانی و جمعی از هنرمندان آغاز شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، شامگاه جمعه 15 آبان‌ماه، نمایش «جوادیه» نوشته و کار کهبد تاراج با حضور بهزاد فراهانی و حضور گروهی از هنرمندان و خبرنگاران اجراهای خود را آغاز کرد.

فراهانی در آیین آغاز نمایش گفت: وقتی جوان‌ترها دست به تولید و اجرای یک نمایش می‌زنند، این حرکت، جسورانه و ارزشمند است و باید از آن تقدیر کرد.

همچنین این بازیگر و کارگردان پیش‌کسوت تئاتر با ستایش از برگزاری آیین افتتاح نمایش‌ها، عنوان کرد: این رسم زیبا، در سال‌های بسیار دور نیز وجود داشت. خوشبختانه دوباره به دست جوانان برپا شد و امیدوارم در اجرای نخست همه نمایش‌ها، ادامه پیدا کند.

کارگردان نمایش «گل و قداره» پس از تماشای این اثر گفت: نمایش‌هایی چون نمایش «جوادیه» پیش‌آهنگ و آغازی برای ایجاد توازن میان هنرمندان، اندیشه‌ها و فرهنگ ملی هستند. این نمایش، نقب‌زدن به درونیات مردمی است که از قشر زحمت‌کش‌ها هستند و شرایط تلخی را تجربه می‌کنند.

بهزاد فراهانی ادامه داد: جنگ بین سنت و مدرنیته آزارمان می‌دهد و دوران ما دورانِ گذار است. آرزو می‌کنم در این دوران گذار، درام‌نویسان، کارگردانان و بازیگران خوب و عاشق پیدا شوند و کارهای خوبی تولید کنند.

بهزاد فراهانی در پایان سخنانش با اشاره به این‌که محله جوادیه تهران را خوب می‌شناسد، تاکید کرد: بخشی از جوادیه همین تصویری است که کهبد تاراج و گروه بازیگران این نمایش به آن نقب زدند و رویکرد عمیق‌تر به آن فرهنگ و محله را حتماً در نمایش‌های دیگر این گروه خواهید دید. جایی که خجالت و غصه‌مندی به غرور زحمت‌کش‌هایی که در جوادیه زندگی می‌کنند حمله می‌کند.

فراهانی افزود: خوشحالم که این جوانان هنرمند، بر سفره بیگانه زانو نزده‌اند و دست‌شان بر زانوی خودشان است و عطر میهن خودشان را روی صحنه برده‌اند.

در مراسم افتتاحیه نمایش «جوادیه»، علاوه بر بهزاد فراهانی، روح‌الله جعفری، ابراهیم گله‌دارزاده، رضا بهرامی، حمیدرضا ملاحسینی و جمعی از خبرنگاران تئاتر حضور داشتند.

احمد جعفری، فهیمه معین، امیر عدل‌پرور و هومن بنایی در نمایش «جوادیه» بازی می‌کنند.

نمایش «جوادیه» نوشته و کار کهبد تاراج هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت 18:30 در مجموعه تئاتر محراب به نشانی خیابان ولی‌عصر، نبش چهارراه سپه (امام خمینی) روی صحنه می‌رود.




مطالب مرتبط

در هفتمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس»

بهزاد فراهانی، نمایشنامه‌ جدیدش را برای مخاطبان خواند
در هفتمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس»

بهزاد فراهانی، نمایشنامه‌ جدیدش را برای مخاطبان خواند

بهزاد فراهانی، نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، در هفتمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس»، یکی از جدیدترین نمایشنامه‌هایش را خواند و درباره‌ این اثر با مخاطبان گفت‌وگو کرد.

|

دبیر شب عکس تئاتر مطرح کرد

فعالیت تئاتر خصوصی مدیون عکس و عکاسان تئاتر است
دبیر شب عکس تئاتر مطرح کرد

فعالیت تئاتر خصوصی مدیون عکس و عکاسان تئاتر است

ابراهیم حسینی، دبیر شب عکس تئاتر در مراسم رونمایی از پوستر این رویداد هنری گفت تئاتر خصوصی بخش اصلی فعالیت خود را مدیون عکس و عکاسان تئاتر است. همچنین در این مراسم از نمایش و اهدای 30 عکس حمید جبلی، نویسنده، بازیگر و عکاس تئاتر به آرشیو انجمن صنفی عکاسان تئاتر ایران خبر داده شد.

|

نظرات کاربران