در حال بارگذاری ...

جزیره کیش میزبان نمایش‌های عاشورایی شد

عباس نجاری، سرپرست گروه تئاتر جزیره (کیش)، می‌گوید به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) دو نمایش عاشورایی با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، به صورت نمایشنامه‌خوانی و میدانی در دهه دوم ماه محرم در جزیره کیش اجرا شدند.

به گزارش سایت ایران تئاتر، نمایش «شب واقعه» نوشته محمد عارف و کارگردانی عباس نجاری، شبی را روایت میکرد که خولی بعد از فاجعه کربلا سر مقدس امام حسین (ع) را از کربلا به کوفه برد و در خانه‌اش پنهان کرد تا بابت آن از عبیداله بن زیاد مژدگانی بگیرد. از طرفی درگیری خولی و همسرانش قصه‌ای را رقم می‌زند.

غزل ملک‌حسینی، هستی الماس‌پور، بهمن پارساآرا و محمدرضا سلمانیان بازیگران این نمایش هستند. همچنین رضا سلمانیان مشاور کارگردان و سیامک سلطانی آهنگساز این نمایش هستند.

این نمایش از 9 تا 15 آبانماه ساعت 20 در مقابل تالار شهر کیش اجرا شد.

همچنین، نمایش خیابانی «جا مانده» نوشته علی فریدونی و کارگردانی محمدرضا سلمانیان، داستان شخصی بود که نذری چند ساله برای اجرای تعزیه داشت، اما به دلیل بیماری قلبی، دیگر امکان تعزیه‌خوانی را ندشت و...

بهمن پارساآرا و عباس نجاری بازیگران این نمایش بودند و عباس نجاری مشاور کارگردان و آهنگساز بود.

نمایش خیابانی «جا مانده» هر شب، ساعت 21:30 در مراکز خرید کیش اجرا می‌شد.




مطالب مرتبط

غزل ملک‌حسینی، کارگردان نمایش «رویای شیرین عروسک‌ها»

تئاتر باید به مدارس بیاید
غزل ملک‌حسینی، کارگردان نمایش «رویای شیرین عروسک‌ها»

تئاتر باید به مدارس بیاید

کارگردان «رویای شیرین عروسک‌ها» که در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی اجرا داشت، از ضرورت پرداختن به تئاتر و این‌گونه نمایشی در مدارس سخن گفت و آن را لازمه رشد و شکوفایی فردی و اجتماعی دانش‌آموزان دانست.

|

نظرات کاربران