در حال بارگذاری ...

نمایش «آخرین برگ» در «بورسا»ی ترکیه اجرا می‌شود

نمایش «آخرین برگ» نوشته و کارگردانی محمد برومند برای حضور در جشنواره‌ بین‌المللی تئاترعروسکی بورسا عازم ترکیه می‌شود.

به گزارش سایت ایران تئاتر، شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی بورسا- ترکیه، امسال با شعار «ترویج فرهنگ صلح و توسعه دوستی بین کشورها از طریق هنر» با استفاده از توانمندی‌های هنرهای نمایشی در عرصه تئاتر عروسکی برگزار می‌شود.

گروه سیمرغ، اول آذرماه عازم شهر بورسا می‌شود، تا پنجشنبه پنجم آذرماه دو اجرا در آمفی تئاتر عادل ناسیت در این شهر داشته باشد.

نمایش «آخرین برگ» کار گروه بین‌المللی سیمرغ، تلفیقی از تئاتر و مدیا و بدون کلام است، این اثر با ساختاری فانتزی و تخیلی به پیامد دعواها، درگیری‌های خانگی و جنگ‌های بین‌المللی می‌پردازد.

نمایش «آخرین برگ» سال گذشته با همراهی هنرمندانی از کشورهای ایران، آمریکا، افغانستان و کانادا تولید و در تهران و مناطق جنگی به صحنه رفت. بعد از آن در جشنواره‌های بین‌المللی «صلح سارایوو» در کشور بوسنی و هرزگوین و جشنواره تئاتر کودک «چنای هند» به اجرا درآمد. این گروه در ادامه سفرهایش پس از بازگشت از ترکیه راهی بمبئی خواهد شد تا در جشنواره بین‌المللی «رایان» این نمایش را اجرا کنند.

عوامل این نمایش عبارتند از مونتی مزینانی، سپیده نورایی، لیلا صوفی، شهلا ملکی و هاجر پورسینا (عروسک‌گردان)، حسن برومند (تهیه‌کننده)، منیره امیریوسفی (طراح و سازنده عروسک‌ها)، مهدی کیانمنش، کیوان علایی و یوسف نیک‌پور (آهنگساز) و مریم خوشدل (مدیر روابط بین‌الملل).

در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی بورسای، 22 نمایش از کشورهای ایران، ترکیه، روسیه، آلمان، اسپانیا و...  آثار خود را به صحنه خواهند برد. این جشنواره توسط بنیاد فرهنگ، هنر و گردشگری بورسا و همکاری یونیمای ترکیه با حمایت مالی شهرداری این شهر برگزار می‌شود، که یکی از دلایل شکل‌گیری این جشنواره تجلیل از شخصیت تئاتر ملی این کشور قرهگوز (KARAGOZ) است، که زمانی در این شهر زندگی می‌کرده است. تئاتر سایه قرهگوز در سال 2009 به عنوان میراث فرهنگی ترکیه در سازمان ملل به ثبت رسیده است.




مطالب مرتبط

«عمو نوروز» به هند می‌رود

«عمو نوروز» به هند می‌رود

بیستمین جشنواره بین‌المللی رایان هند با حضور نمایش «عمو نوروز» نوشته و کار محمد برومند به‌عنوان نماینده ایران برگزار می‌شود.

|

داور ترکیه‌ای دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم مطرح کرد

هنرمندان باید روی انرژی، صدا، نفس و حرکات بدنی کار کنند
داور ترکیه‌ای دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم مطرح کرد

هنرمندان باید روی انرژی، صدا، نفس و حرکات بدنی کار کنند

میرزا متین‌زارع، داور ترکیه‌ای دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان با اشاره به ضعف آموزش در آثار این رویداد هنری از لزوم توجه هنرمندان فعال این عرصه روی انرژی، صدا، نفس و حرکات بدنی‌‌شان گفت.

|

نظرات کاربران