در حال بارگذاری ...

ششمین دوره همایش تئاتر عاشوراییان همدان برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان گفت: ششمین دوره همایش تئاتر عاشوراییان همدان اوایل آذرماه برگزار می‌شود.

به گزارش سایت ایران تئاتر، داود ابوترابی با تاکید بر حفظ و اشاعه بیشتر فرهنگ و پیام قیام امام حسین (ع) و یارانش  اظهار کرد: ششمین همایش تئاتر عاشوراییان همدان با هدف شناخت و ترویج بیشتر پیام‌های این واقعه عظیم و در دو بخش نمایش صحنه‌ای و تعزیه؛ به مدت شش روز از 30 آبان تا پنجم آذرماه با حضور گروه‌های مختلف تئاتر مذهبی از سرتاسر استان و در مجتمع فرهنگی سینمائی شهید آوینی همدان برگزار می‌شود.

او گفت: با همکاری سازمان بسیج هنرمندان و انجمن نمایش همدان و همچنین با توجه به  برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سعی داریم همایش امسال تئاتر عاشوراییان هدفمندتر و تاثیرگذارتر از دوره‌های گذشته برگزار شود. پنج گروه نمایشی به همراه یک گروه شبیه‌خوانی، در این ایام به اجرای برنامه‌ خواهند پرداخت.

ابوترابی گفت: در این همایش، نمایش مذهبی «شهادت‌خوانی شمعون و شهرزاد » به کارگردانی محمد قاسمی از شهرستان ملایر، نمایش «دیار عاشقان » به کارگردانی حمیدرضا علیخانی از شهرستان رزن، نمایش «در قاب ماه» به کارگردانی غلامرضا ناصری از تویسرکان، نمایش «مرا همیشه گمشده‌ای بود» به کارگردانی اکبر مرادی کامیاب و نمایش «راویان کربلا» به کارگردانی رضا روان هر دو از همدان به همراه  سه نمایش تعزیه (شبیه‌خوانی) گروه شبیه خوانی «سیدالشهدا» شهر مریانج به سرپرستی حبیب‌الله فرزین‌نوا به صورت روزانه، هر روز یک نمایش، در دو نوبت صبح اجرای ویژه مدارس و عصرها نیز ساعت ١٨، برای اجرای عموم به صحنه می‌روند.

عصر پنجشنبه پنجم آذرماه  مراسم اختتامیه و پایان کار  ششمین همایش تئاتر عاشوراییان همدان با حضور مسئولان، هنرمندان و هنردوستان در مجتمع فرهنگی شهید آوینی برگزار می‌شود و از نفرات و گروه‌های برتر شرکتکننده در این همایش تجلیل خواهد شد.

همایش عاشوراییان، از 30 آبان تا پنجم آذرماه در مجتمع فرهنگی سینمائی شهید آوینی همدان برگزار می‌شود. 




نظرات کاربران