در حال بارگذاری ...

«جوادیه» اولین قسمت یک سه‌گانه است

کارگردان نمایش «جوادیه» می‌گوید این نمایش برای او تنها یک اثر هنری نیست  بلکه حاصل دو سال گذران عمر در منطقه جوادیه تهران است.

به گزارش سایت ایران تئاتر، کهبد تاراج، کارگردان «جوادیه» درباره این نمایشنامه گفت: طرح اولیه این نمایشنامه که سه گانه‌ای به نام‌های «جوادیه»، «نظام آباد» و «گیشا» است، پنج سال پیش شکل گرفت و حدود دو سال صرف شناخت اهالی منطقه جوادیه شد تا کاملا با گویش و نحوه زندگی مردم در آن منطقه آشنا شوم. در این نمایش به قشر متوسط جامعه پرداخته‌ام.

او ادامه داد: در «جوادیه» به زندگی اهالی این منطقه در سال‌های 62 تا 64  پرداخته‌ام. این نمایش در مورد اتفاقات عجیبی است که طی این سال‌ها در این منطقه رخ داده است.

تاراج درباره متن‌های دیگر این سه گانه گفت: تصمیم دارم نمایش «نظام‌آباد» را سال آینده اجرا کنم. این نمایشنامه درباره چهار جوان است که یک زن زندگی‌شان را به‌هم می‌ریزد. «گیشا» هم درباره جوان‌هایی است که در محله گیشا در یک مهمانی با هم آشنا می‌شوند و ماجراهایی برایشان پیش می‌آید.

او همچنین از اجرای نمایش «نبش قبر خاطرات یک مرد زنده که سال‌ها پیش مرده بود» در اسفندماه خبر داد.

نمایش «جوادیه» نوشته و کار کهبد تاراج هر روز به‌جز شنبه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ در تالار محراب روی صحنه می‌رود.




مطالب مرتبط

در سالن استاد جعفر والی تالار محراب اجرا می‌شود

«الاغ و کچل»؛ داستان خواب تقی کچل و خرگوش بازیگوش
در سالن استاد جعفر والی تالار محراب اجرا می‌شود

«الاغ و کچل»؛ داستان خواب تقی کچل و خرگوش بازیگوش

نمایش «الاغ و کچل» به کارگردانی فروزان حسینی داستان تقی کچل پسربچه تنبل و خرگوش بازیگوشی که او را از تنبلی دور می‌کند، از 16 مهر در سالن استاد جعفر والی مجموعه تالار محراب به صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران