در حال بارگذاری ...
نمایشی از کمپانی تئاتر زار (ZAR) در هفته تئاتر لهستان

«آن‌هلی» در تئاتر شهر اجرا می‌شود

نمایش «آن‌هلی» به کارگردانی یاروسلاو فرت، روزهای 24 و 25 آذرماه در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر و در برنامه هفته تئاتر لهستان در ایران، اجرا می‌شود.

به گزارش سایت ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، این نمایش که بر اساس قطعاتی از شعر آن‌هلی توسط یولیو سوواسکی نوشته شده است از تولیدات کمپانی تئاتر زار است که پیش از این در جشنواره‌های متعدد تئاتری جهان اجرا شده است.

تا کنون جشنواره بین‌المللی هنر در سانفرانسیسکو، ادینبورک فرینگ، تئاتر المپیک در چین، جشنواره ردزون اسلو، جشنواره تئاتر سیبیو، جشنواره اروپایی فابریکا در فلورانس، جشنواره تئاتر لیو در لس‌آنجلس، جشنواره فستاج در هولستبرو، دانمارک و جشنواره هنرهای نمایشی سئول کره، میزبان این نمایش بوده‌اند.

یاروسلاو فرت، بنیانگذار و رهبر تئاتر زار، کارگردان و بازیگر تئاتر و مدیر موسسه گروتوفسکی است. این هنرمند لهستانی مدرس دانشگاه، مدرس مدرسه تئاتر دولتی و فیلیا در ورکولا است. یاروسلاو فرت مسئولیت برنامه تئاتر «ورکلاو: پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2016» را نیز برعهده دارد.

فرت  در سال‌های  1999 تا 2002 به گرجستان، ارمنستان و ایران سفر کرده و در زمینه قدیمی‌ترین فرم‌های موسیقی مذهبی مسیحیت شرقی پژوهش کرده است. گروه تئاتر زار در سال 2009 به‌عنوان بهترین تئاتر موسیقی لس‌آنجلس تایمز نامگذاری شد. این کارگردان، موسس و هماهنگ‌کننده پروژه‌های متعدد لهستانی و بین‌المللی در موسسه گروتوفسکی، از جمله گروتوفسکی یونسکو سال 2009 بوده و کارشناسی ارشد در برنامه اقامتی و جشنواره بین‌المللی تئاتر «جهان به عنوان یک محل حقیقت» را بر عهده داشته است.

در این نمایش 50 دقیقه‌ای، 15 هنرمند تئاتر لهستان به ایفای نقش می‌پردازند.

هفته تئاتر لهستان در تهران از 22 تا 27 آذرماه 1394 توسط اداره کل هنرهای نمایشی، سفارت لهستان در ایران و دبیرخانه سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزار می‌شود.




نظرات کاربران