در حال بارگذاری ...

زندی‌نژاد زندگی چند نسل یک خانواده را روایت ‌می‌کند

نمایش «نسل آخر» نوشته فرزانه سهیلی و کاری از گروه تئاتر مدرسه است که سمانه زندی‌نژاد و فرزانه سهیلی آن را برای بخش تازه‌های تئاتر ایران سی‌و‌چهارمین جشنواره تئاتر فجر آماده می‌کنند.

سمانه زندی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایران تئاتر گفت: نمایش «نسل آخر» روایت زندگی یک خانواده است که در دوره تاریخی 40 ساله مرور می‌شود. این نمایشنامه با سفر در طول زمان پیش می‌رود و در طول نمایش با اتفاقات مختلفی که در زندگی این خانواده رخ داده روبه‌رو می‌شویم.

او درباره اجرای عمومی این نمایشنامه گفت: در حال حاضر هیچ صحبتی برای اجرای عموم این نمایش نکرده‌ایم. امیدوارم سال آینده این نمایش اجرا شود.

زندی‌نژاد گفت: تمرین گروه از مهرماه آغاز شده است. این نمایشنامه 12 بازیگر دارد و موسیقی آن انتخابی خواهد بود و موسیقی برای این نمایش ساخته نخواهد شد. شیما میرحمیدی هم طراحی صحنه این نمایش را برعهده خواهد داشت.

او درباره سالن مورد نیاز این نمایش گفت: با توجه به این که این نمایش پر بازیگر است، به صحنه بزرگی برای اجرا نیاز دارد و نمی‌تواند در هر سالنی اجرا شود. تنها  سالن‌های حافظ، ایرانشهر و سالن اصلی تئاتر شهر می‌توانند برای این نمایش مناسب باشند.

این سومین نمایشی است که زندی‌نژاد برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر کارگردانی می‌کند. گروه تئاتر مدرسه از سال 85 راه‌اندازی شده و تاکنون به جز نمایش‌هایی که برای پایان‌نامه و اجراهای دانشگاهی روی صحنه برده‌‌اند، سه نمایش «بادبادک‌ها بر خاک» در تالار مولوی، «به مراسم مرگ داداش خوش آمدید» و «عروسک در سکوت» را در تالار سایه اجرا کرده‌اند.

 




نظرات کاربران