در حال بارگذاری ...
در هفته تئاتر لهستان

«فاوست» در محوطه تالار وحدت اجرا می‌شود

نمایش خیابانی «فاوست» کاری از کمپانی تئاتر ا پارت (Teatr A Part) و با کارگردانی و طراحی مارچین هریک در هفته تئاتر لهستان اجرا می‌شود.

به گزارش سایت ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، نمایش خیابانی «فاوست» ساعت 21:45 دوشنبه و سه‌شنبه 23 و 24 آذرماه، در پارکینگ تالار وحدت اجرا می‌شود.

مارچین هریک نویسنده، کارگردان و طراح این تئاتر، این اجرا را بر اساس نمایشنامه‌های «تاریخچه دردناک از دکتر فاوست» نوشته کریستوفر مارلو و «فاوست» اثر گوته، در قالب نمایشی خیابانی آماده کرده است.

این نمایش پیش از ایران در جشنواره‌های تئاتری لهستان، آلمان و دانمارک اجرا شده و در آن یازده هنرمند تئاتر لهستان حضور دارند. مدت زمان اجرا یک ساعت اعلام شده است.

در توضیح این اجرا آمده است: «نمایش فاوست، قسمت سوم از تریلوژی در فضای باز به کارگردانی ماچین هریک از کمپانی تئاتر «تئاتر ا پارت» و به صورت کاملا مستقل اجرا می‌شود. اجرا تنها اقتباسی از «تاریخچه تراژدی دکتر فاوست» مارلو یا «فاوست» گوته است. افسانه فاوست و شیطان با عناصر کیمیایی مردی را در دوگانگی روح و بدن، جنسیت، احساس مرگ، دانش و عواطف نشان می‌دهد.

مارچین هریک (Marcin Herich) متول سال 1969 در لهستان و فارغ‌التحصیل رشته علم زبان از دانشگاه سیلسین لهستان است. او از سال 1985 تا 2003 با کمپانی تئاتر تجربی به عنوان بازیگر و کارگردان همکاری داشته و کتاب‌های تئاتری متعددی نوشته است. او در سال 2004  بنیان‌گذار تئاتر بصری و فیزیکی مستقل «تئاتر ا پارت» بوده و بنیان‌گذار و دبیر جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی ا پارت است. 

برای این نمایش، بلیت مهمان از سایت تیوال صادر خواهد شد.




نظرات کاربران